„`html
Exodul brandurilor occidentale de pe piața auto din China
China, cândva cea mai profitabilă piață pentru General Motors (GM), a devenit acum un teren dificil pentru majoritatea producătorilor auto din Occident. După ce GM a reușit să își mențină activitatea datorită vânzărilor din China, compania se confruntă acum cu pierderi semnificative în această țară, punând sub semnul întrebării viitorul său pe termen lung.
Vânzările GM în China au scăzut cu 19% în primele nouă luni ale anului, iar compania a raportat o pierdere de 347 de milioane de dolari în aceeași perioadă. Recent, GM a anunțat că venitul net va fi redus cu peste 5 miliarde de dolari din cauza problemelor de pe piața chineză, ceea ce reflectă o realitate economică drastic schimbată.
Expertul în cercetare auto, Jeff Schuster, a subliniat că toate brandurile internaționale suferă în China, menționând că epoca de aur pentru producătorii auto străini s-a încheiat. Michael Dunne, consultant în industria auto, a adăugat că această perioadă de succes pentru GM nu se va mai repeta niciodată.
Mai mult, consumatorii chinezi, care cândva preferau brandurile occidentale, au început să se orienteze către produsele autohtone, datorită unui raport cost-beneficiu mai bun. Guvernul chinez a implementat politici și subvenții pentru a sprijini tranziția către mașini electrice, ceea ce îngreunează și mai mult situația pentru producătorii auto din Occident.
Experții estimează că majoritatea producătorilor auto din Vest ar putea părăsi complet piața din China în următorii cinci ani, având în vedere provocările actuale și schimbările de preferințe ale consumatorilor.
„`
Exodul brandurilor occidentale de pe piața auto din China
Conform declarațiilor lui Dunne, companiile auto occidentale ar putea fi nevoite să se retragă de pe piața din China în următorii cinci ani, dacă nu cumva mai devreme. În prezent, automobilele produse de companiile chineze reprezintă 70% din totalul vânzărilor pe această piață, în contrast cu acum cinci ani, când producătorii auto locali alimentau doar 38% din cerere, iar brandurile străine controlau restul.
Un moment de cotitură a avut loc în 2020 și începutul anului 2021, când pandemia de Covid-19 a limitat călătoriile directorilor producătorilor auto din Occident în China. Aceasta a dus la o serie de schimbări semnificative pe piața chineză, care au fost ratate de aceștia.
Cu toate acestea, Bill Russo, șeful firmei de consultanță în investiții Automobility din Shanghai, subliniază că abandonarea completă a Chinei ar fi o greșeală majoră pentru producătorii auto occidentali. El afirmă că „pierdere Chinei ar fi catastrofală pentru orice întreprindere auto” și avertizează asupra riscurilor de a priorita profitabilitatea pe termen scurt în detrimentul viabilității pe termen lung.