George Măndilă: Constanța poate transforma târgul de Crăciun într-o destinație de neratat pentru vizitatorii internaționali
Luna magică de sărbători se așterne peste orașul de la malul mării, iar împodobirea Constanței cu ghirlande și iluminat festiv a început deja de câteva zile. Operatorii economici din centru își decorează localurile pentru atmosfera specifică sărbătorilor și pentru concursul „Cea mai frumoasă vitrină de Crăciun din Constanța”. Administrația locală a amenajat două târguri de Crăciun: unul în Piața Ovidiu, deschis pe 27 noiembrie, și un al doilea, în zona Poarta 6, care va fi deschis pe 6 decembrie, de Moș Nicolae.
George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia–Constanța, consideră că aceste târguri pot deveni, în timp, atracții turistice naționale și internaționale, inspirându-se din modelul Craiovei, unde târgul a fost desemnat cel mai frumos din Europa. Pentru a atinge un astfel de nivel, sunt necesare resurse financiare consistente și o echipă profesionistă.
Măndilă apreciază organizarea târgului din Piața Ovidiu și susține că al doilea târg din Poarta 6 ar putea deveni o tradiție locală, propunând ca, în fiecare an, să se organizeze un târg în diferite locații din oraș. „Felicit municipiul Craiova pentru această inițiativă și întreaga echipă de acolo care se ocupă de promovarea turistică. Primesc turiști din străinătate, ca să nu mai vorbesc de numărul mare de turiști români care le calcă pragul. Este, bineînțeles, un succes”, a declarat Măndilă.
Referitor la târgul de la Poarta 6, Măndilă a spus: „Vreau să văd și ce se va întâmpla la târgul din Poarta 6, fiindcă acolo încă nu este deschis. Este o idee frumoasă. De ce nu, în fiecare an, într-o anumită zonă din oraș, să se facă un al doilea târg?”.
Impactul deschiderii obiectivelor turistice istorice
În plus față de atmosfera de Crăciun, Măndilă a discutat despre importanța deschiderii unor puncte turistice istorice, precum Edificiul Roman cu Mozaic, Mormântul Hipogeu și Ansamblul Rupestru de la Murfatlar. Acestea pot atrage turiști interesați de patrimoniul istoric și cultural, crescând astfel vizibilitatea și atractivitatea Constanței.
„Când ai atracții turistice de un asemenea nivel, cu o încărcătură istorică extraordinară… Mormântul Hipogeu are 1700 de ani, mozaicul – 1600. Dacă ne gândim la Ansamblul Rupestru din Murfatlar, acolo sunt urme creștine din perioada vikingă, realizate de negustori vikingi creștinați care făceau comerț pe Nipru, din Marea Baltică spre Marea Neagră și Constantinopol, apoi traversau Dobrogea către Europa. Aceste însemne și cruci datează din anii 800–900. Vorbim de ceva de acum 1100 de ani. Este evident că este extrem de bine ca aceste obiective să fie renovate, aduse în contemporaneitate și adaptate turismului modern. Când un turist studiază oferta orașului Constanța, acestea sunt elementele la care se va opri și care îi vor stârni interesul”, a conchis George Măndilă.