Google neagă impactul negativ al AI-ului asupra traficului organic
Google a emis un comunicat oficial în care contestă ideea că implementarea inteligenței artificiale în motorul său de căutare ar afecta negativ traficul web. Această declarație vine în contextul unor studii, inclusiv unul recent de la Pew Research, care sugerează că utilizatorii fac click mai rar pe link-uri după introducerea AI-ului generativ în Google.
Mai multe site-uri de presă din Statele Unite au raportat o scădere semnificativă a traficului organic odată cu afișarea informațiilor rezumate direct în rezultatele căutării. Cu toate acestea, Google, prin vocea șefei Google Search, Liz Reid, afirmă că volumul de trafic organic este stabil comparativ cu anul precedent. Potrivit acesteia, singura variație observată este că unele site-uri beneficiază acum de mai mult trafic, în timp ce altele au parte de o scădere.
Google subliniază că se înregistrează o creștere a traficului către site-urile care oferă forumuri, video, podcast-uri și „voci autentice”. Astfel, gigantul tehnologic își justifică poziția, sugerând că fluctuațiile de trafic sunt legate de strategiile de conținut adoptate de diverse site-uri.