BYD, în pericol să nu atingă ținta de vânzări din 2025
Constructorul chinez de automobile BYD se confruntă cu provocări semnificative în atingerea obiectivului său de vânzări pentru anul 2025. Compania și-a propus să vândă 5,5 milioane de vehicule în acest an, ceea ce reprezintă o creștere de 29% față de anul anterior. Cu toate acestea, schimbările recente din piața chineză, inclusiv nereguli în raportarea vânzărilor, au dus la prognoze mai pesimiste pentru finalul anului.
Până în prezent, BYD a vândut 2,11 milioane de vehicule electrice și PHEV în prima jumătate a anului. Cu toate acestea, volumul vânzărilor din luna iunie, de 377.628 de autovehicule, a fost semnificativ mai mic decât recordul anterior din decembrie 2024, când compania a raportat 514.809 vehicule vândute într-o singură lună.
În fiecare lună a acestui an, vânzările au fost sub 400.000 de vehicule, iar pentru a ajunge la ținta de 5,5 milioane, BYD ar trebui să vândă o medie de 565.000 de autovehicule lunar în ultimele șase luni ale anului. Această sarcină pare din ce în ce mai dificilă, dacă nu chiar imposibilă.
Un alt factor care complică situația este practica raportărilor fictive de vânzări din China, unde autoritățile au descoperit că anumite vehicule sunt doar înmatriculate și asigurate, fără a fi vândute efectiv, ceea ce generează îngrijorări cu privire la transparența și stabilitatea pieței auto din țară.
BYD, în pericol să rateze ținta de vânzări din 2025
BYD se confruntă cu provocări semnificative care ar putea duce la o scădere a vânzărilor, punând în pericol atingerea țintei stabilite pentru 2025. Presiunea exercitată asupra dealerilor pentru a crește vânzările a condus la falimente în rețeaua de dealeri din China, lăsând clienții fără servicii esențiale.
Analizând perspectivele de vânzări, se estimează că rezultatul BYD ar putea fi sub ținta anuală stabilită, dar și sub nivelul din 2024. Aceasta ar marca sfârșitul unei perioade îndelungate de creștere anuală, care a început acum peste 20 de ani.
Factori care contribuie la dificultăți
Analiștii din industria auto avertizează că avansul rapid al BYD a fost nesustenabil, bazându-se excesiv pe creșterea din China și având o prezență internațională insuficientă. În Europa, rezultatele obținute de companie pe piețele mari, precum Germania și Suedia, sunt departe de a fi satisfăcătoare, iar în țări precum Franța și Spania, cifrele de vânzări nu sunt impresionante, chiar dacă s-au înregistrat unele creșteri față de anul anterior.