Hot News
Maria Corina Machado, absentă la ceremonia de decernare a Premiului Nobel pentru Pace de la Oslo
Sărbătoarea Brazilor de Crăciun: oportunitatea sportivilor din Constanța pentru o pistă de atletism modernă
Florin Goidea, directorul general al CN ACN SA: Compania înregistrează profit și respectă normele guvernamentale în vigoare
AUR lansează o moțiune împotriva Dianei Buzoianu: „Prahova, în criză – peste 100.000 de români fără apă și căldură”
Dezvăluiri uimitoare despre victimele și locuințele lor: informații din rechizitoriu și interceptări uluitoare privind structura și tacticile grupului infracțional care își jefuia bătrânii de case
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: GRAFIC România depășește Polonia pe piețele UE de transport?
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > GRAFIC România depășește Polonia pe piețele UE de transport?
Economic

GRAFIC România depășește Polonia pe piețele UE de transport?

Data: 15 iulie 2025 - 06:07
Zaharia Stancu 292
Distribuie
grafic romania devanseaza polonia pe pietele ue de transport 6875d3aa44670

Sursa foto: Google Images

România depășește Polonia pe piețele UE de transport

România a fost, în trecut, un exemplu de succes în domeniul transporturilor, reușind să câștige cotă de piață pe piețele din Occident. Totuși, situația actuală este mai complexă, transportatorii români continuând să joace un rol important în transportul rutier european, în ciuda încetinirii economiei interne. Un raport recent, „Transport in Europe. Trends. Data. Analysis”, arată că România nu a înregistrat o creștere semnificativă a ofertei de transport de marfă pe bursa Trans.eu între februarie și aprilie 2025, cererea de transport către și dinspre țară menținându-se relativ stabilă.

În comparație, ruta Polonia-România a experimentat o scădere a numărului de oferte de transport de marfă în fiecare dintre cele trei luni analizate, cu reducerea de -6%, -5% și -10% m/m, semn că activitatea comercială s-a diminuat. De asemenea, în direcția opusă (România → Polonia), oferta a variat, înregistrând o creștere semnificativă în martie (+21%), urmată de o scădere drastică în aprilie (-23%). Aceste fluctuații sugerează o dinamică mixtă pentru România, spre deosebire de statele din Europa de Vest, unde majoritatea piețelor au avut o tendință ascendentă.

Starea sectorului transporturilor este strâns legată de economia națională, care a stagnat în primul trimestru din 2025, cu o creștere anuală de doar 1% în 2024. Previziunile economiștilor pentru 2025 sunt pesimiste, cu estimări de creștere de aproximativ 1,2-1,4%, iar o accelerare este anticipată abia în 2026.

În pofida acestor provocări, companiile românești de transport reușesc să se mențină relativ bine comparativ cu alte industrii din Europa, bazându-se pe expansiunea pe piețele externe și operând pe rutele internaționale, în special cele din nordul și sudul Europei. Potrivit Annei Majowicz, președinta PITD, experiența acumulată și poziția stabilă pe piața UE oferă transportatorilor români o bază solidă pentru a face față perioadelor dificile și pentru a se adapta rapid atunci când condițiile economice devin favorabile.

România vs. Polonia pe piețele UE de transport

România reușește să devanseze Polonia pe piețele de transport din Uniunea Europeană, datorită costurilor scăzute ale forței de muncă, care sunt aproximativ jumătate din cele poloneze. Aceasta se traduce prin costuri globale cu aproximativ 20% mai mici pentru serviciile de transport de marfă, permițând astfel companiilor românești să ofere tarife competitive.

În ultimul an, retragerea unor transportatori polonezi de pe piețele vestice, cauzată de creșterea costurilor și a reglementărilor din cadrul pachetului de mobilitate, a fost o oportunitate pentru transportatorii românești și din alte țări cu costuri mai mici. Conform raportului PITD, pe multe piețe asistăm la un exod al companiilor poloneze, fiind înlocuite de firme românești, care dispun de flote mari și șoferi disponibili pentru a călători în întreaga UE.

Expansiunea companiilor românești este vizibilă în statistici. Înainte de pandemie, transportatorii români erau printre liderii UE în activitatea de transport internațional, cu un procent ridicat al transporturilor efectuate în afara României. De exemplu, camioanele românești sunt frecvent întâlnite în transporturile dintre Franța și Spania sau Italia, evidențiind strategia acestor companii de a deschide baze în Europa de Vest.

Cu toate acestea, provocările nu lipsesc. Criza fiscală a statului, inflația în creștere și reglementările Pachetului Mobilitate reprezintă obstacole semnificative pentru sectorul transporturilor din România. Aceste factori ar putea afecta avantajul de cost al transportatorilor români, punând presiune asupra competitivității acestora pe piețele europene.

România devansează Polonia pe piețele UE de transport?

Conform analizelor recente, perspectivele pentru transportatorii români rămân relativ bune, în ciuda dificultăților economice interne. Companiile românești, adesea cu capital occidental, își adaptează strategia, înființând filiale în țările în care efectuează transporturi pentru a evita restricțiile și dublându-și personalul de șoferi pentru a realiza curse rapide.

Lanțurile globale de aprovizionare caută soluții mai accesibile, iar România, cu un sector de producție competitiv, poate beneficia de o cerere crescută de transport, în special pentru produsele fabricate local, cum ar fi automobilele Dacia și Ford. Aceasta ar putea stimula transporturile către și dinspre România, mai ales în contextul schimbării rutelor comerciale din cauza conflictului din Ucraina, care a redus tranzitul prin anumite țări est-europene.

Portul Constanța a început să gestioneze volume record de cereale ucrainene, ceea ce a dus la un trafic crescut de camioane în România. De asemenea, țara devine o importantă placă turnantă pentru mărfurile din Turcia și Asia, facilitând intrarea acestora în Uniunea Europeană prin intermediul camioanelor turcești, georgiene sau azere.

Sectorul românesc al transportului rutier se află într-o poziție competitivă pe piața europeană datorită costurilor scăzute și flotei mari. Totuși, este afectat de recesiunea economică internă și de noile reglementări. Sprijinul de stat și stabilizarea macroeconomică vor fi esențiale pentru a menține competitivitatea, iar industria speră ca reglementările stricte să fie relaxate după alegerile europarlamentare din 2024.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent vor primi rechizite elevii constanteni la inceputul anului scolar 2025 2026 ce transmite primaria 6875c9339b98a Vor primi elevii constănțeni rechizite la începutul anului școlar 2025 – 2026? Ce informații oferă Primăria?
Articolul următor foto unul dintre cele mai mari magazine din romania parasit de ca va fi preluat de un brand cu preturi mici 6875d3b8870fb Unul dintre cele mai mari magazine din România, părăsit de C&A, va fi preluat de un brand cu prețuri accesibile.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
maria corina machado nu va putea primi personal premiul nobel pentru pace la ceremonia de la oslo 69394ef33da61

Maria Corina Machado, absentă la ceremonia de decernare a Premiului Nobel pentru Pace de la Oslo

10 decembrie 2025 331
gala brazilor de craciun sansa sportivilor constanteni pentru o noua pista de atletism 69394dbf4a1d0

Sărbătoarea Brazilor de Crăciun: oportunitatea sportivilor din Constanța pentru o pistă de atletism modernă

10 decembrie 2025 185
video florin goidea directorul general al cn acn sa compania este pe profit ne incadram in prevederile guvernamentale actuale 69394d111fc93

Florin Goidea, directorul general al CN ACN SA: Compania înregistrează profit și respectă normele guvernamentale în vigoare

10 decembrie 2025 285
aur a depus motiune simpla impotriva dianei buzoianu prahova sub asediu peste 100 000 de romani fara apa si caldura 69394bab57aa5

AUR lansează o moțiune împotriva Dianei Buzoianu: „Prahova, în criză – peste 100.000 de români fără apă și căldură”

10 decembrie 2025 259
imagini cu victimele si casele lor detalii din rechizitoriu si interceptari socante nucleul palierele gruparii infractionale care lasa batranii fara case si modul de operare 6939499e33b4d

Dezvăluiri uimitoare despre victimele și locuințele lor: informații din rechizitoriu și interceptări uluitoare privind structura și tacticile grupului infracțional care își jefuia bătrânii de case

10 decembrie 2025 272
accident rutier in cernavoda o femeie a fost transportata la spital 693949699e194

Coliziune pe străzile din Cernavodă: o femeie a necesitat îngrijiri medicale de urgență

10 decembrie 2025 195

Te-ar putea interesa și...

nu e grav spune trump despre disputa sa cu musk cei doi ar urma sa discute vineri la telefon 6842cbb91a9e4
Economic

„Nu e grav”, afirmă Trump referitor la disputa sa cu Musk, cei doi urmând să discute vineri la telefon

6 iunie 2025 152
santierul naval orsova semneaza cinci contracte externe pentru nave fluviale 688864e8eaf2a
Economic

Șantierul Naval Orșova încheie cinci contracte internaționale pentru construcția de nave fluviale

29 iulie 2025 333
reteaua amethyst radiotherapy se extinde in 2025 cu doua noi clinici investitie de 10 milioane euro 675179857be98
Economic

Rețeaua Amethyst Radiotherapy se extinde în 2025 cu două noi clinici, investiție de 10 milioane de euro.

5 decembrie 2024 299
foto start la finalizarea unui proiect vechi de 20 ani despre care organizatii de mediu sustin ca ar e280b3mutilae280b3 situri protejate si care a fost blocat multi ani in instante 683f594db5973
Economic

Start la finalizarea unui proiect vechi de 20 de ani, despre care organizații de mediu susțin că ar ″mutila″ situri protejate și care a fost blocat mulți ani în instanțe

3 iunie 2025 446
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?