Hidroelectrica și posibila majorare a tarifelor
Compania Hidroelectrica a anunțat că nu își mai poate onora contractele de furnizare a energiei către clienții casnici exclusiv din producția proprie, din cauza numărului mare de consumatori care s-au alăturat portofoliului său în ultimele luni. Această situație ar putea conduce la o majorare a prețului de furnizare în viitor, conform declarațiilor oficiale.
La sfârșitul lunii iunie, Hidroelectrica avea 768.836 de clienți, atât casnici, cât și non-casnici, și a atras peste 177.000 de noi clienți în primele șase luni ale acestui an. Compania a subliniat că nu dorește să preia toți clienții casnici din România, deoarece necesarul de energie al acestora depășește capacitatea de producție actuală. De asemenea, Hidroelectrica furnizează energie și către clienți non-casnici, care sunt printre cei mai mari consumatori din țară.
În contextul creșterii cererii din partea consumatorilor casnici, Hidroelectrica se va confrunta cu provocarea de a achiziționa o parte din energia necesară pentru a-și îndeplini obligațiile începând cu luna mai 2025. Această energie achiziționată ar putea avea un cost mai ridicat decât cel al producției proprii, ceea ce ar putea afecta în mod direct prețurile oferite clienților.
În ciuda acestor provocări, compania afirmă că oferă tarife competitive și că nu intenționează să propună oferte mai puțin atractive pentru clienții săi.