Progrese în construcția „Tunelurilor pentru urși” pe autostrada A1 Margina – Holdea
Lucrările la sectorul lipsă al autostrăzii A1 Margina – Holdea avansează rapid, în special în zona tunelurilor destinate faunei. Constructorul Umbrărescu a mobilizat peste 800 de muncitori și 200 de utilaje pe șantier pentru a accelera execuția proiectului.
În prezent, se lucrează la tunelurile formate din două galerii unidirecționale, iar până acum, forajele au atins 400 de metri la tunelul 1 și 57 de metri la tunelul 2. Autoritățile estimează că, la finalul acestei luni, se va realiza prima străpungere a primului segment din tunelul 1.
Construcția tunelurilor utilizează „metoda austriacă” (NATM), o tehnologie deja folosită cu succes la alte proiecte de infrastructură, cum ar fi tunelurile de pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești. Tunelul 1 va avea o lungime de 415 metri pe un sens și 367 metri pe celălalt, în timp ce tunelul 2, care va folosi și metoda cut & cover, va măsura 1985 metri pe un sens și 1.825 metri pe celălalt sens.
Imaginile de pe șantier prezintă progresele semnificative în construcția tunelurilor, subliniind angajamentul autorităților și al constructorului de a finaliza acest important segment de autostradă.
Deschiderea „Tunelurilor pentru urși” de către Umbrărescu
Construcția tunelurilor pentru autostrada A1 Lugoj – Deva, în secțiunea Margina – Holdea, avansează rapid, cu o lungime totală de 9,13 km și o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA). Proiectul este finanțat prin PNRR și se preconizează a fi finalizat anul viitor.
Constructorul român Umbrărescu a realizat progrese semnificative, având deja terasamentul aproape complet și jumătate din pilonii segmentului suspendat finalizați. Echipele de muncitori lucrează intens, inclusiv în weekenduri, pentru a termina cele două galerii ale tunelului.
Pe șantierul lotului 2 A1 Lugoj – Deva, se află aproximativ 700 de muncitori și 300 de utilaje, executând lucrări atât la tuneluri, cât și la terasamente și structuri. La tunelul T1, au fost forați 66 de metri pe partea stângă și 18 metri pe partea dreaptă, cu echipele UMB GRUP și Euro-Asfalt lucrând non-stop.
Secțiunea E, care include tunelul forat, este formată din două galerii pe sens, fiecare având o lungime de aproximativ 2,12 km. Portalurile de acces și ieșire ale tunelurilor vor fi unice în România, permițând intrarea directă de pe autostradă pe două benzi și banda de urgență, având o deschidere totală de 11,35 metri pe sens.
Proiectul „Tunelurile pentru urși” promite să aducă o contribuție semnificativă la infrastructura rutieră din România, oferind o soluție eficientă pentru traversarea zonei montane.
Imagini spectaculoase: Tunelurile pentru urși în construcție
Proiectul „Tunelurile pentru urși” avansează rapid, cu lucrări care includ forare, montarea plaselor și injectarea betonului special sub presiune, folosind mașini de torcret. Este esențial ca muncitorii să beneficieze de măsuri de siguranță adecvate pe șantier. Specialiști în geologie vor monitoriza constant zona, asigurându-se că natura terenului este corect evaluată și că tehnologia de execuție este adaptată corespunzător.
Partenerii bosniaci ai antreprenorului, Euro-Asfalt, au intrat pe șantier și efectuează activități topografice, pregătind platforma de acces la viitoarele tuneluri. Proiectul va include aproape 10 km de lucrări, dintre care se numără 3 viaducte, 2 pasaje, 23 podețe și un Centru de Întreținere și Coordonare. Cele două tuneluri, cu o lungime totală de 2,13 km, vor avea câte două galerii unidirecționale pentru fiecare cale de circulație, cu platformă de 11,25 m.
Antreprenorul principal al lucrării este asocierea formată din S.C. SPEDITION UMB S.R.L., S.C. TEHNOSTRADE S.R.L., S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L., și EURO-ASFALT d.o.o. Conform acordului de mediu din 2013, realizarea acestor tuneluri a fost impusă pentru a evita problemele de stabilitate și impactul negativ asupra mediului, menținând în același timp culoarele de tranzit pentru mamiferele mari din zona Carpaților Occidentali.