Impactul Internetului asupra Copiilor
Un studiu realizat de Poliția Română subliniază că internetul joacă un rol esențial în viața copiilor, fiind accesat zilnic pentru diverse scopuri, cum ar fi comunicarea, divertismentul sau informarea. Conform cercetării, 1 din 6 elevi consideră că realizarea provocărilor online este importantă, ceea ce evidențiază influența rețelelor sociale asupra comportamentului tinerilor.
Studiul arată că o treime dintre elevi apreciază că postările lor trebuie să fie apreciate, iar un sfert dintre aceștia simt nevoia de a posta frecvent pe rețelele sociale. De asemenea, un segment semnificativ de copii consideră importante comportamentele periculoase, cum ar fi realizarea provocărilor online. În acest context, motivările pentru care copiii participă la aceste provocări includ comportamente agresive, dorința de imitație, nevoia de validare prin like-uri și teama de a fi desconsiderați.
În ceea ce privește siguranța în mediul online, doar 23% dintre elevi se simt în mică sau foarte mică măsură în siguranță. Deși 9 din 10 elevi afirmă că sunt bine informați despre riscurile de pe internet, sentimentul de siguranță variază semnificativ. Aproape trei sferturi dintre copii declară că se simt în siguranță online, ceea ce poate fi explicat prin nivelul de informare perceput și competențele digitale pe care le consideră dobândite.
Cu toate acestea, mulți elevi s-au confruntat cu experiențe negative pe internet, inclusiv accesarea de materiale pornografice, infectarea dispozitivelor cu software malițios și primirea de mesaje rău-voitoare. În cazul unor situații problematice, majoritatea copiilor aleg să discute cu prietenii sau cu adulți de încredere, însă un sfert dintre ei preferă să nu discute deloc, din teama de a nu fi judecați sau din considerația că problemele sunt minore.
Impactul internetului asupra copiilor
Un studiu recent arată că 1 din 6 elevi consideră că realizarea provocărilor online este importantă. Sondajul a fost efectuat între 11 februarie și 14 martie, pe un eșantion de 1.351 de elevi cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani. Obiectivul acestuia a fost de a analiza comportamentele de utilizare a internetului care pot reprezenta vulnerabilități în ceea ce privește siguranța online a copiilor, precum și de a evalua cele mai frecvente agresiuni cu care aceștia se confruntă în mediul virtual.