Impactul Revoluției Electrice din China asupra Pieței Auto Mondiale
Revoluția electrică din China a modificat semnificativ echilibrul pieței auto globale, surprinzând marii jucători tradiționali din SUA, Europa și Japonia. În ultimele decade, producătorii de vehicule electrice chinezi, precum BYD, au reușit să depășească companii de renume, cum ar fi Tesla, devenind lideri în industrie.
În 2023, China a înregistrat o performanță remarcabilă, devenind cel mai mare exportator de mașini din lume, cu vânzări interne de 31,4 milioane de vehicule, din care 41% erau electrice. Această creștere a fost susținută de subvenții guvernamentale semnificative și de o rețea robustă de producție a bateriilor.
Exporturile masive către Europa și alte piețe au determinat autoritățile din SUA și Uniunea Europeană să impună taxe suplimentare pentru a proteja mărcile locale. Analiștii estimează că până în 2030, China va produce 36 de milioane de vehicule anual, reprezentând 40% din totalul global, cu 9 milioane destinate exportului.
În acest context, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) avertizează că Europa trebuie să își adapteze cadrul legislativ pentru a stimula inovația și a face față competiției acerbă din partea producătorilor chinezi.