Impossible Foods vizează expansiunea în Europa cu burgeri din carne de laborator
Impossible Foods Inc. își propune să aducă burgerii săi din carne de laborator în meniurile europene până la sfârșitul anului, așteptând aprobările finale pentru un ingredient modificat genetic esențial. CEO-ul companiei, Peter McGuinness, a declarat că europenii sunt mai deschiși să adopte alternativele vegetale, datorită preocupărilor legate de sustenabilitate.
Compania, care are sediul în Redwood City, California, se află aproape de finalizarea unui proces de 6 ani pentru a pătrunde pe piața europeană, considerată cea mai mare piață mondială de alternative la carne. Înainte de lansarea produselor în Germania, Țările de Jos și Marea Britanie, Impossible Foods așteaptă aprobările finale pentru utilizarea soiei leghemoglobină (heme), care imită gustul și aspectul sângelui din carne.
Retailerii europeni, precum Tesco, Waitrose și Sainsbury’s, au manifestat interes pentru extinderea gamei de produse vegetale, iar McGuinness a subliniat că cererea pentru produse pe bază de plante este în creștere. „Consumul de produse vegetale este mai mare în UE și Marea Britanie decât în SUA, iar oamenii sunt, în general, mai deschiși,” a afirmat el.
Deși autoritatea europeană pentru siguranță alimentară (EFSA) a concluzionat că ingredientul nu prezintă probleme de siguranță, decizia finală din partea oficialilor UE este așteptată în următoarele luni. În Marea Britanie, avizul autorității Food Standards Agency este prevăzut pentru vară, dar aprobarea completă ar putea veni abia în 2026.
În prezent, produsele Impossible Foods sunt disponibile în Australia, Noua Zeelandă și Canada, iar compania își pregătește intrarea pe piața europeană, având în vedere interesul crescând pentru alternativele vegetale.
Impossible Foods își extinde oferta în Europa
În contextul declinului pieței americane, Impossible Foods își propune să aducă burgerii din carne de laborator pe piața europeană până la sfârșitul anului. Noul director general, McGuinness, care a preluat conducerea în 2022, se concentrează pe extinderea brandului în rețelele de retail și supermarketuri, o strategie care a devenit esențială pentru companie.
McGuinness subliniază importanța convingerii consumatorilor de carne de a încerca produsele Impossible. „Cel mai greu este să îi convingem pe consumatorii de carne să încerce produsul. Odată ce îl gustă, chiar le place,” afirmă el. În plus, pentru a atrage atenția carnivorilor, compania a adoptat noi ambalaje, schimbându-le din verde în roșu.
Strategia actuală a companiei se concentrează pe gust și calitate nutritivă, abandonând retorica ecologistă agresivă, pe care McGuinness o consideră politicizantă. Deși prețul produselor Impossible este mai mare decât cel al cărnii convenționale, acestea se află acum la același nivel de preț sau chiar mai ieftine decât carnea organică sau de vită hrănită cu iarbă.