Hot News
Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni
Familia a dezvăluit cauza morții actriței Diane Keaton
ALERTĂ! Incendiu la o locuință din Rasova
Reacția Prefectului Capitalei după ce Distrigaz a detectat alte scăpări de gaze în zona Calea Rahovei: „Să nu facem o isterie în masă”
România află în sfârșit când poate începe producția locală de obuziere K9 Thunder, evaluată la 1 miliard de dolari
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Industria auto – Închideri de fabrici, concedieri, concurență acerbă din partea rivalilor chinezi, dezamăgire legată de mașinile electrice
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > Industria auto – Închideri de fabrici, concedieri, concurență acerbă din partea rivalilor chinezi, dezamăgire legată de mașinile electrice
Economic

Industria auto – Închideri de fabrici, concedieri, concurență acerbă din partea rivalilor chinezi, dezamăgire legată de mașinile electrice

Data: 26 decembrie 2024 - 17:45
Zaharia Stancu 273
Distribuie
industria auto inchideri de fabrici concedieri concurenta acerba a rivalilor chinezi dezamagirea masinilor electrice 676d793523ab9

Sursa foto: Google Images

Provocările Industriei Auto Europene în 2024

Industria auto din Europa s-a confruntat cu dificultăți semnificative în 2024, incluzând scăderea vânzărilor și costuri ridicate de producție, amplificate de o concurență acerbă din partea rivalilor chinezi. Tranziția către mașini electrice a fost mai lentă decât se anticipa, ceea ce a dus la planuri de restructurare și închiderea unor fabrici.

Restructurări și Concedieri în Rândul Producătorilor

Volkswagen AG, cel mai mare producător auto european, a anunțat intenția de a renunța la mii de angajați și de a închide uzine în Germania, în timp ce derulează negocieri dificile cu sindicatele pentru a reduce costurile. De asemenea, fabrica Audi din Bruxelles, cu 3.000 de angajați, a fost scoasă la vânzare din cauza cererii reduse pentru mașini electrice premium.

Stellantis, al doilea mare producător auto european, a comunicat planuri de închidere a fabricii Vauxhall din Luton, Anglia, care amenință cu concedierea a aproximativ 1.000 de angajați. Deși activitatea a fost oprită repetat la uzina Mirafiori din Italia, compania nu intenționează să închidă fabrici în această țară.

Ford a anunțat că va renunța la 4.000 de angajați din Europa, ceea ce reprezintă 14% din forța sa de muncă europeană, cele mai multe concedieri fiind așteptate în Germania și Marea Britanie.

Efecte asupra Producătorilor de Componente

Declinul din sectorul auto a afectat și producătorii de componente. Producătorul francez Valeo va renunța la 1.000 de angajați din Europa și va închide două fabrici în Franța. Schaeffler AG, un alt jucător important, are în vedere închiderea a două facilități de producție în Austria și Marea Britanie, cu scopul de a răspunde provocărilor economice și de a optimiza capacitatea de producție în locațiile mai rentabile din România și Slovacia.

Aceste măsuri reflectă dificultățile cu care se confruntă industria auto europeană, pe fondul creșterii semnificative a costurilor cu materialele, energia și forța de muncă.

„`html

Industria auto în criză: închideri de fabrici și concedieri

Industria auto se confruntă cu provocări majore, inclusiv închideri de fabrici și concedieri semnificative. Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, a anunțat intenția de a concedia până la 5.500 de angajați, majoritatea în Germania, și va reduce orele de muncă pentru unii dintre aceștia. De asemenea, producătorul francez de anvelope Michelin se va închide două fabrici în Franța, afectând aproximativ 1.250 de locuri de muncă.

Concurență acerbă din partea rivalilor chinezi

Producătorii auto din China își intensifică exporturile de vehicule hibride către Europa, lansând noi modele pentru a răspunde cerințelor pieței europene. Această expansiune a fost facilitată de faptul că taxele vamale impuse de Uniunea Europeană nu se aplică vehiculelor hibride, ceea ce le permite producătorilor chinezi, precum BYD, să își continue creșterea pe acest segment.

Impactul taxelor vamale asupra industriei auto europene

Uniunea Europeană a impus taxe vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice din China, ca măsură de protecție pentru industria auto europeană. Aceste taxe, care vor fi aplicate timp de cinci ani, vizează contracararea subvențiilor incorecte care au alimentat capacitățile de producție din China. Deși aceste taxe nu afectează vehiculele hibride, analiștii se așteaptă ca exporturile chineze de vehicule hibride către Europa să crească semnificativ în următoarele luni.

În acest context, marii producători chinezi își concentrează eforturile pe dezvoltarea de modele hibride plug-in (PHEV) pentru a evita taxele mai mari aplicate vehiculelor electrice cu baterii (BEV). Această strategie evidențiază provocările cu care se confruntă industria auto europeană, care trebuie să se adapteze rapid la schimbările din piață.

„`

Provocările Industriei Auto în Contextul Concurenței Chineze

Industria auto se confruntă cu închideri de fabrici și concedieri, amplificate de concurența acerbă a rivalilor chinezi. Aceștia din urmă își concentrează eforturile pe exporturile de vehicule hibride, care au devenit din ce în ce mai populare în Europa. În perioada iulie-octombrie, exporturile de mașini hibride din China către Europa au crescut de peste trei ori, ajungând la 65.800 de unități, inversând astfel tendința declinului vânzărilor din anii anteriori.

Aceste vehicule hibride, care combină benzină și electricitate, sunt percepute ca o opțiune accesibilă pentru consumatori, oferind un compromis între mașinile pe combustie și cele complet electrice. Proporția vânzărilor de mașini hibride a crescut semnificativ, ajungând la 18% din totalul vânzărilor de vehicule chineze în Europa în trimestrul trei din 2024, în timp ce ponderea livrărilor de vehicule electrice a scăzut.

Strategiile Producătorilor Chinezi în Europa

Producătorii auto chinezi, precum BYD, își propun să devină lideri pe piața vehiculelor hibride plug-in din Europa, concurând cu branduri europene și japoneze. BYD a lansat modelul hibrid plug-in Seal U DM-i, care are un preț de pornire de 35.900 euro, mai mic decât cel al modelului PHEV Volkswagen Tiguan și al modelului PHEV Toyota C-HR.

În plus, companii precum SAIC și Geely își diversifică oferta pe piața europeană, aducând modele cu diferite sisteme de propulsie. Această tendință reflectă o cerere crescută din partea consumatorilor pentru vehicule mai accesibile, în contextul unei economii globale volatile și a inflației ridicate.

Concluzie

În concluzie, industria auto se află într-un moment de transformare, cu provocări generate de închiderea fabricilor și concedierile angajaților, dar și de competiția intensificată din partea producătorilor chinezi. Aceștia își adaptează strategiile pentru a răspunde cerințelor consumatorilor europeni, îmbogățind oferta de vehicule hibride și electrice, într-un peisaj economic tot mai complex.

Industria auto în fața unor provocări majore

Industria auto europeană se confruntă cu o serie de dificultăți, inclusiv închiderea fabricilor și concedieri, în contextul unei concurențe tot mai acerbe din partea rivalilor chinezi. Conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 2% în noiembrie, după un ușor avans în luna octombrie.

Numărul total al autoturismelor înmatriculate în Europa a fost de 1,055 milioane în noiembrie, comparativ cu 1,077 milioane în aceeași perioadă din 2023. Deși vânzările de mașini pe baterii și hibride au crescut cu 0,9% și, respectiv, 16,4%, vânzările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 8,6%. De asemenea, livrările de mașini pe benzină și motorină au avut o scădere semnificativă, de 12,4% și 15,4% luna trecută.

Pe piețele europene, vânzările au crescut în Spania (6,4%) și Germania (0,5%), dar au scăzut în Franța (12,7%), Italia (10,8%) și Marea Britanie (1,9%). În plus, industria auto din UE este responsabilă pentru 8,3% din totalul locurilor de muncă, având 12,9 milioane de angajați.

Deși înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 0,6% în primele 11 luni din 2024, cu un total de 11,876 milioane de unități, provocările rămân semnificative, iar dezamăgirea față de mașinile electrice continuă să afecteze sectorul.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent video exclusiv jucatorul de la fcsb cerut in primul 11 niciodata nu m a dezamagit vreau sa l vad mai mult 676d77a36e939 Jucătorul de la FCSB cerut în primul 11: „Niciodată nu m-a dezamăgit! Vreau să-l văd mai mult”
Articolul următor se schimba regulile privind pelerinajele la sfantul munte athos vor fi acceptati tot mai putini pelerini care este motivul 676d793a6c011 Se schimbă regulile privind pelerinajele la Sfântul Munte Athos. Vor fi acceptați tot mai puțini pelerini. Care este motivul?
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
axiopolis cernavoda invinsa la ultima faza a meciului cu sc popesti leordeni 68fd3c0fd5922

Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni

25 octombrie 2025 301
cauza mortii actritei diane keaton a fost dezvaluita de familie 68fd3622f39d9

Familia a dezvăluit cauza morții actriței Diane Keaton

25 octombrie 2025 240
alerta incendiu la o casa din rasova 68fd31219369b

ALERTĂ! Incendiu la o locuință din Rasova

25 octombrie 2025 306
exclusiv reactia prefectului capitalei dupa ce distrigaz a detectat alte scapari de gaze in zona calea rahovei sa nu facem o isterie in masa 68fd288194b88

Reacția Prefectului Capitalei după ce Distrigaz a detectat alte scăpări de gaze în zona Calea Rahovei: „Să nu facem o isterie în masă”

25 octombrie 2025 283
romania afla in sfarsit cand poate incepe productia locala de obuziere k9 thunder in valoare de 1 miliard de dolari 68fd2179a10b9

România află în sfârșit când poate începe producția locală de obuziere K9 Thunder, evaluată la 1 miliard de dolari

25 octombrie 2025 154
mesaje de la multi ani pentru aniversarea onomastica de sfantul dumitru indemnul preotului pentru sarbatoritii zilei de 26 octombrie 68fd1a710e2fe

Mesaje de „La mulți ani” pentru aniversarea onomastică de Sfântul Dumitru. Sfaturi ale preotului pentru sărbătoriții zilei de 26 octombrie.

25 octombrie 2025 169

Te-ar putea interesa și...

ce obligatii ar putea avea dezvoltatorii imobiliari proiect de lege pentru protejarea clientilor analizat de parlamentari 67d95ce6a6256
Economic

Obligațiile dezvoltatorilor imobiliari în cadrul unui proiect de lege pentru protejarea clienților, analizat de parlamentari

18 martie 2025 171
video imagini cu primul tren produs de polonezi pentru romania 68303a80253ae
Economic

Imagini cu primul tren fabricat de polonezi pentru România

23 mai 2025 249
un ingredient esential din coca cola bomboane mms si rujuri loreal este obiectul contrabandei din sudanul devastat de razboi 67c6d2d1a23ad
Economic

Un ingredient esențial din Coca-Cola, bomboane M&M’s și rujuri L’Oreal este subiectul contrabandei în Sudanul afectat de război.

4 martie 2025 365
a fost lansata prima alternativa la apple pay 67581861ecf3f
Economic

A fost lansată prima alternativă la Apple Pay.

10 decembrie 2024 195
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?