Nouă lege pentru bicicliști în Japonia
Bicicliștii din Japonia care utilizează telefonul mobil în timpul mersului sau care pedalează sub influența alcoolului se pot confrunta cu pedepse severe, conform unei legi recente care a intrat în vigoare vineri. Această reglementare prevede o sentință maximă de șase luni de închisoare sau o amendă de 100.000 de yeni (aproximativ 603 euro) pentru cei care încalcă noul cod rutier.
Creșterea accidentelor rutiere
Numărul accidentelor în care sunt implicați bicicliști a crescut semnificativ din 2021, pe fondul creșterii utilizării bicicletelor în locul transportului public, în contextul pandemiei. Autoritățile japoneze sunt acum determinate să impună reguli mai stricte pentru a reglementa comportamentul bicicliștilor.
Pedeapsa pentru alcool și telefoane mobile
Pe lângă interdicția de a folosi telefonul mobil, noile reglementări penalizează și circulația sub influența alcoolului, cu o pedeapsă de până la trei ani de închisoare sau o amendă de 500.000 de yeni (aproximativ 3.016 euro).
Încălcări raportate în Osaka
La scurt timp după implementarea noilor legi, autoritățile din Osaka au raportat cinci încălcări ale codului rutier, inclusiv două cazuri de bicicliști prinși în stare de ebrietate. Deși unul dintre aceștia a intrat în coliziune cu un alt biciclist, nu s-au înregistrat răniri grave.
Statistici alarmante pentru accidentele de bicicletă
În 2023, Japonia a înregistrat peste 72.000 de accidente de bicicletă, reprezentând mai mult de 20% din totalul accidentelor rutiere din țară. În prima jumătate a anului 2024, un deces și 17 răniri grave au fost raportate în urma accidentelor în care bicicliștii foloseau telefoanele mobile, cel mai mare număr de incidente de acest gen de la începutul înregistrărilor în 2007. Între 2018 și 2022, au avut loc 454 de accidente cauzate de utilizarea telefoanelor mobile, ceea ce reprezintă o creștere de 50% comparativ cu perioada anterioară de cinci ani.
Reglementări suplimentare pentru siguranță
Noile norme fac parte dintr-o serie de măsuri menite să îmbunătățească siguranța atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni. Anul trecut, autoritățile au impus obligativitatea purtării căștilor de protecție de către bicicliști, iar în luna mai, parlamentul japonez a adoptat o lege care permite poliției să amendeze bicicliștii care încalcă regulile de circulație.