Curtea de Apel București respinge cererea de expertiză medico-legală în cazul Mario Iorgulescu
Curtea de Apel București a respins marți solicitarea avocaților lui Mario Iorgulescu de a efectua o expertiză medico-legală în Italia. Acest caz face parte din rejudecarea procesului în care fiul președintelui LPF este acuzat de ucidere din culpă și conducerea unui vehicul sub influența alcoolului și drogurilor, în legătură cu un accident auto din 2019, soldat cu decesul unui bărbat.
Solicitările avocaților
În cadrul unui termen anterior al procesului, avocații au înaintat mai multe cereri instanței, printre care:
- Suspendarea procesului și realizarea unei expertize medico-legale pentru a stabili dacă Mario Iorgulescu era în deplinătatea facultăților mintale în momentul accidentului. Această expertiză urma să fie efectuată de o comisie a Institutului Național de Medicină Legală (INML), care să se deplaseze la clinica unde este internat tânărul, cu cheltuieli acoperite de acesta.
Instanța a refuzat această cerere, explicând că o astfel de expertiză poate fi realizată într-un alt stat doar în circumstanțe excepționale, cum ar fi imposibilitatea inculpatului de a se întoarce în România din motive de sănătate sau din cauza unor măsuri legale impuse de autoritățile străine. Judecătorii au subliniat că nu există dovezi că Iorgulescu ar fi incapabil să se deplaseze în România fără a-și pune în pericol sănătatea sau viața.
Reaudiera martorilor și identificarea unui alt conducător auto
Avocații au solicitat, de asemenea, reaudierea tuturor martorilor, inclusiv a unui taximetrist, și identificarea unui șofer de vehicul de culoare neagră care ar fi determinat reacția instinctuală a lui Iorgulescu. Judecătorii au respins și această solicitare, argumentând că martorii au fost deja audiați în instanța de fond, iar părțile au avut ocazia să le adreseze întrebări. În ceea ce privește identificarea conducătorului auto, Curtea a constatat că probele necesare sunt imposibil de obținut, deoarece șoferul nu a putut fi identificat nici pe baza declarațiilor martorilor, nici prin înregistrările camerelor de supraveghere din zona accidentului.
Decizia privind arestarea preventivă
Instanța a respins și cererea de revocare a măsurii arestării preventive a inculpatului, având în vedere că mandatul de arestare preventivă a încetat de drept în octombrie 2023. Următorul termen al procesului a fost stabilit pentru 8 noiembrie.
Contextul procesului
Rejudecarea acestui caz a fost declanșată după ce Mario Iorgulescu a primit o condamnare inițială de 15 ani și 8 luni la Tribunalul București, în februarie 2023. Această pedeapsă a fost ulterior redusă de Curtea de Apel București la 13 ani și 8 luni în octombrie 2023. Procesul continuă să fie monitorizat cu atenție, având în vedere circumstanțele grave ale acuzațiilor formulate.
Curtea Supremă a Anulat Condamnarea lui Mario Iorgulescu
Curtea Supremă a decis să anuleze condamnarea lui Mario Iorgulescu, acceptând recursul în casaţie, o cale extraordinară de atac. Ca urmare a acestei hotărâri, dosarul a fost trimis spre rejudecare la Curtea de Apel Bucureşti.
În esenţă, instanţa a stabilit că Mario Iorgulescu nu ar fi trebuit judecat pentru omor, ci pentru ucidere din culpă, o infracţiune ce prevede pedepse mai reduse.
Evenimentele din Noaptea Accidentului
Incidentul a avut loc pe 8 septembrie 2019, când Mario Iorgulescu se afla la o petrecere organizată de familia unei prietene în satul Gulia, comuna Tărtăşeşti. În timpul petrecerii, el a consumat alcool. După ce a aflat că fosta sa iubită se afla într-un club din Parcul Herăstrău, Iorgulescu a început să se certe la telefon cu aceasta, manifestându-se nervos. Cu toate acestea, el le-a asigurat pe gazde că nu va conduce în acea stare.
Conducerea Sub Influenţa Alcoolului
La finalul petrecerii, în jurul orei 2:50, Mario Iorgulescu, aflându-se într-o stare de furie accentuată de o alcoolemie de 1,96 g/l şi sub influenţa cocainei, a decis să se urce la volanul unui Aston Martin DBS. A intrat în Bucureşti prin Chitila, circulând cu viteze cuprinse între 140 km/h şi 164 km/h, conform înregistrărilor video de pe traseu.
În intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi Strada Teodor Neagoe, Iorgulescu a trecut pe roşu cu o viteză de 145 km/h, accelerând ulterior până la 162 km/h. Apoi, a urcat pe un scuar, a pătruns pe contrasens şi a intrat în coliziune frontală cu un alt autoturism, provocând moartea imediată a şoferului acestuia, în condiţii de viteză de 143 km/h.
Transferul în Italia
După accident, Mario Iorgulescu a fost transferat de familie în Italia cu un avion privat, fiind internat într-o clinică. Este important de menţionat că el nu a fost audiat de procurori sau magistraţi pe parcursul urmăririi penale sau al procesului în instanţă.