Kodak, pe Calea Falimentului
Kodak, un brand istoric din domeniul fotografiei, se află în pragul colapsului. Fondată la sfârșitul secolului al XIX-lea, compania a anunțat în timpul prezentării rezultatelor financiare pentru al doilea trimestru din 2025 că există „îndoieli semnificative cu privire la capacitatea companiei de a continua activitatea”. Această situație se datorează datoriilor considerabile, pe care Kodak ar putea să nu le poată plăti.
Potrivit unui document de reglementare, „Kodak are datorii care ajung la scadență în următoarele 12 luni și nu are nici finanțare angajată, nici lichidități disponibile pentru a face față acestor obligații”. Datoriile viitoare ale companiei sunt estimate la aproximativ 500 de milioane de dolari. La 30 iunie, Kodak avea doar 155 de milioane de dolari în numerar, în scădere cu 46 de milioane de dolari față de 31 decembrie 2024.
În încercarea de a gestiona situația financiară, Kodak a decis să renunțe la planul său de pensii, care oferea beneficii foștilor angajați. David Bullwinkle, directorul financiar al companiei, a declarat că „până la 15 august, ne așteptăm să avem o viziune clară asupra modului în care ne vom onora obligațiile față de toți participanții la plan”.
În ciuda acestor dificultăți, CEO-ul Kodak, Jim Continenza, a afirmat că „în al doilea trimestru, Kodak a continuat să înregistreze progrese față de planul său pe termen lung”. Totuși, piețele au reacționat negativ, iar acțiunile Eastman Kodak au scăzut cu 20% pe Wall Street, după publicarea rezultatelor financiare și a previziunilor pesimiste.
Problemele cu care se confruntă Kodak nu sunt noi. Compania a prosperat timp de un secol din producția de aparate foto și film, dar a început să decadă în anii 1980, fiind afectată de concurența acerbă a companiilor japoneze precum Fujifilm, Sony și Canon.
Kodak se apropie de faliment
Kodak, compania cunoscută pentru produsele sale de fotografie, anunță că se află în pragul falimentului. Aceasta se confruntă cu dificultăți majore în adaptarea la tehnologia digitală, o tranziție esențială pe care nu a reușit să o finalizeze. În 2012, firma cu sediul în Rochester, New York, a intrat în faliment, dar a reușit să se redreseze la sfârșitul anului 2013, după ce a făcut sacrificii semnificative. Rămâne de văzut dacă va reuși să repete acest lucru și în prezent.