Impactul tehnologiei asupra procesului de învățare
În perioada sesiunii, studenții se confruntă cu provocarea de a recupera informațiile neasimilate pe parcursul semestrului. Deși trăim în era digitală, specialiștii subliniază că utilizarea laptopurilor și telefoanelor este ineficientă pentru învățare. Scrisul de mână, considerat uneori demodat, are un rol esențial în stimularea procesului de memorare și în înțelegerea materiilor studiate.
Conexiunea între creier și scrisul de mână
Paul Latu, student la master, evidențiază că studiile arată o retenție de doar 10% din informații atunci când se citește din materiale electronice. El subliniază importanța notării de mână în timpul cursurilor și a schițării ideilor principale pe parcursul anului.
Psihologul Marinela Tătărășanu de la Universitatea de Științele Vieții din Iași explică: „Atunci când scriem, se formează conexiuni între mână și creier, dezvoltând astfel căi neuronale prin scrierea și rescrierea cuvintelor și ideilor.”
Preferințele studenților și eficiența învățării
Deși studenții recunosc că este mai comod să citească de pe suporturi electronice, mulți observă diferența în procesul de învățare atunci când iau notițe manual. O studentă afirmă: „A scrie informația este mult mai ușor, dar necesită mult timp, încă din timpul semestrului.” Un alt student adaugă: „Prin scriere rețin mult mai bine și nu știu dacă a fost vreun examen la care să nu trebuiască să scriu, ca să pot să rețin materia.”
Psihologii sugerează că menținerea unui mediu constant de învățare pe parcursul sesiunii contribuie semnificativ la asimilarea eficientă a informației.