Lucrările la pasajul subteran din Timișoara, oprite din cauza surpării terenului
Cel mai mare proiect de infrastructură din vestul țării, un pasaj subteran din Timișoara construit pe sub 10 linii de cale ferată, a fost suspendat din cauza surpării solului. În timpul lucrărilor, au apărut crăpături între liniile de tren, iar groapa formată a afectat circulația trenurilor, inclusiv a unui operator privat de transport.
Constructorii, autoritățile și reprezentanții CFR caută soluții urgente pentru remedierea situației. Lucrarea a început în decembrie 2024, dar după doar două luni, solul a început să se surpe, ceea ce a determinat oprirea lucrărilor de împingere a blocului de beton destinat pasajului.
„S-a întrunit o comisie mixtă formată din Antreprenor, Beneficiar, Supervizor și reprezentanții CNCFR SA – SRCF Timișoara pentru a stabili condițiile de lucru în siguranță. Lucrările se vor relua după ce Proiectantul va emite o soluție de remediere”, au declarat reprezentanții CFR Infrastructură.
Până la soluționarea problemei, circulația trenurilor în zonă a fost parțial reluată, iar trenurile CFR Călători au o limită de viteză impusă din cauza situației.
Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a subliniat că fundația căii ferate din zonă are peste un secol, datând din perioada Austro-Ungară, iar zona este esențială pentru conectivitatea feroviară europeană.
Locuitorii din apropiere speră ca lucrările să fie reluate și finalizate cât mai curând, având în vedere impactul asupra circulației feroviare.
Lucrările la pasajul subteran din Timișoara suspendate
Lucrările de construcție a pasajului subteran din Timișoara, care se desfășoară sub 10 linii de cale ferată, au fost oprite din cauza instabilității terenului. Această situație a generat îngrijorare în rândul autorităților și al locuitorilor, care se tem de posibilele consecințe ale alunecărilor de teren.
Responsabilii de proiect analizează acum măsurile necesare pentru a remedia problemele apărute și a relua lucrările în condiții de siguranță. Obiectivul este de a finaliza pasajul subteran, care ar urma să faciliteze traficul în zonă și să reducă aglomerația.
În prezent, se așteaptă rezultatele expertizelor geotehnice care să ofere soluții pentru stabilizarea terenului și pentru continuarea lucrărilor în condiții de siguranță.