Lucrările la stadionul din Constanța, amânate până în 2027
Conform informațiilor furnizate de golazo.ro, Guvernul României intenționează să oprească construcția noilor stadioane din întreaga țară din cauza deficitului financiar semnificativ cu care se confruntă statul. Această decizie ar putea afecta grav proiectele de infrastructură sportivă, inclusiv cel al noului stadion din Constanța.
În ciuda promisiunilor făcute de Primarul Municipiului Constanța și de președintele clubului Farul Constanța, Gheorghe Popescu, se conturează din ce în ce mai clar că lucrările la noul stadion nu vor începe în curând. La aproape doi ani de la demolarea vechii arene, procesul de finalizare a actelor necesare nu a avansat semnificativ, ajungându-se abia la faza întocmirii proiectului tehnic de execuție, după ce autoritățile locale au emis recent autorizația de construcție.
Motivul principal pentru amânarea startului lucrărilor este criza financiară actuală. Se estimează că Guvernul României va suspenda proiectele de stadioane din Constanța, Pitești, Timișoara, București (Dinamo), Slatina și Hunedoara până la 1 ianuarie 2027. În plus, este de așteptat ca bugetul Companiei Naționale de Investiții, responsabilă pentru construcția acestor arene, să fie redus semnificativ.
Dacă aceste măsuri se confirmă, orașul Constanța ar putea rămâne fără stadion până cel puțin în 2029, iar echipa Farul va fi nevoită să își desfășoare meciurile pe micuța arenă din baza sportivă a Academiei Hagi de la Ovidiu. În plus, atleții constănțeni nu vor avea acces la un stadion adecvat pentru antrenamente, fiind nevoiți să colaboreze cu cei de la Cumpăna, unde există o pistă de atletism.
De asemenea, blocarea fondurilor pentru Compania Națională de Investiții ar putea duce și la abandonarea lucrărilor la Sala Polivalentă din Constanța, care nu a avut progrese semnificative de mai bine de un an, în ciuda faptului că edificiul a fost ridicat în proporție de 70%. Primarul Municipiului Constanța, Vergil Chițac, a menționat că responsabilitatea pentru această întârziere revine constructorului și a sugerat că rezilierea contractului ar putea fi o soluție viabilă.