Cartea Electronică de Identitate disponibilă la orice serviciu public comunitar
Cetățenii pot solicita, începând de vineri, Cartea Electronică de Identitate (CEI) la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de localitatea de domiciliu.
Este posibil ca ridicarea CEI să fie efectuată de la un alt serviciu decât cel unde a fost depusă cererea, conform unui comunicat al Ministerului Afacerilor Interne. Această opțiune este utilă pentru persoanele care locuiesc temporar în alt județ sau pentru cei care călătoresc frecvent și au nevoie urgentă de un nou act de identitate.
Programările pentru obținerea CEI se pot realiza online, pe HUB-ul de servicii electronice al MAI, cu prioritate pentru cazurile urgente. Este recomandată verificarea constantă a platformei, deoarece locurile disponibile se actualizează frecvent.
Persoanele care beneficiază de prioritate la programare includ cei a căror act de identitate a expirat sau va expira în următoarele 60 de zile și tinerii care solicită primul act de identitate. Aceste categorii pot face programări pe o perioadă extinsă de 45 de zile.
CEI este gratuită la prima solicitare pentru orice persoană care a împlinit vârsta de 14 ani sau o va împlini în următoarele 30 de zile, până la data de 30 iunie 2026, datorită finanțării din fonduri europene prin Programul Național de Redresare și Reziliență.