Extinderea BYD în Europa prin dealerii Stellantis
BYD își consolidează prezența în Europa, atrăgând dealerii mărcilor europene, care nu mai sunt constrânși de restricții în ceea ce privește mărcile pe care le pot vinde. Aceștia sunt motivați de oferta de comisioane atractive, având în vedere vânzările în scădere ale mărcilor tradiționale. Conform directorului unei companii auto din Germania, care a semnat un contract de reprezentare cu BYD, „chinezii vin în Europa la o masă întinsă pe banii companiilor europene, dar este un moment în care trebuie să iei o decizie”.
Legislația europeană permite dealerilor să vândă orice marcă doresc, ceea ce le oferă o libertate sporită. Scăderile de vânzări înregistrate de multe dintre mărcile tradiționale au determinat dealerii europeni să caute soluții alternative, pe care producătorii chinezi, cum ar fi BYD, le oferă într-un moment de dificultate.
Recrutarea fostului director Stellantis
În Germania, situația devine tot mai complexă, deoarece noul director al BYD, Lars Bialkowski, a fost anterior director la Stellantis timp de trei ani. Această experiență îi oferă avantajul de a avea o relație strânsă cu dealerii Stellantis, facilitând astfel semnarea contractelor de reprezentare. De la preluarea mandatului său, patru dealeri Stellantis au aderat la rețeaua BYD.
Un dealer menționează că BYD dispune de un sistem de marje adecvat și transparent, ceea ce este crucial pentru a susține salariile celor 400 de angajați, în contextul în care vânzările Stellantis sunt în declin. Dealerii planifică extinderea rețelei, vizând construirea a 9-10 showroom-uri adiționale, având în vedere că rețeaua BYD a ajuns deja la aproape 30 de puncte de vânzare și își propune să depășească 100 de showroom-uri în acest an.
Provocările întâmpinate de dealerii BYD
Cu toate acestea, primii dealerii BYD din rețea au semnalat unele provocări, descriind compania ca fiind un „partener dificil”. Un dealer din Germania a menționat că, după semnarea contractului, s-a confruntat cu un competitor direct în zona sa de activitate. Această dinamică evidențiază provocările cu care se confruntă dealerii în procesul de integrare a brandului chinez în piețele europene.
În România, o situație similară s-a desfășurat, cu recrutarea lui Andrei Duică, fost director comercial al Trust Motors, care a contribuit la construirea rețelei BYD, bazându-se mai mult pe colaborările cu alte mărci decât pe cea a Stellantis.
Recrutarea Dealerilor Stellantis de către BYD în Germania
Recent, mai mulți dealeri din rețeaua Stellantis din Germania au decis să colaboreze cu BYD, după ce fostul director al grupului a fost atras de compania chineză. Această migrație reflectă o tendință în creștere a dealerilor de a diversifica portofoliile lor, integrând branduri noi pentru a stimula vânzările.
Expansiunea BYD în Europa
BYD a înregistrat vânzări semnificative în Europa, cu aproximativ 50.000 de vehicule comercializate anul trecut. În acest an, compania a continuat să crească, raportând 41.200 de vehicule vândute în prima jumătate a anului, ceea ce reprezintă o creștere de 143% față de 2024. Deși volumul vânzărilor este încă sub cel al rivalilor de la SAIC, BYD a reușit să depășească aceștia pe segmentul electric.
Produsele BYD și Performanța pe Piață
Modelul cel mai vândut de la BYD în 2024 a fost Atto 3, urmat de Dolphin și Seal U. Această diversificare a ofertei de produse contribuie la atragerea unui număr mai mare de clienți și la consolidarea poziției companiei pe piață.
În concluzie, recrutarea dealerilor din rețeaua Stellantis de către BYD subliniază o schimbare semnificativă în peisajul auto european, în care brandurile asiatice își extind influența și se adaptează la cerințele consumatorilor europeni.