Salt Bank: O abordare inovatoare în bankingul digital
Salt Bank, prima neo-bancă românească, s-a adaptat rapid la cerințele pieței, extinzându-și serviciile după un an de succes, în care a atins 500.000 de clienți. Directoarea executivă Gabriela Nistor a declarat, în cadrul Maratonului Profit “Made in Romania”, Ediția a III-a, că banca a început prin a se adresa inițial tinerilor profesioniști, dar a fost surprinsă de interesul crescut din partea unei audiențe mai largi.
„Am început banca adresându-ne unui segment de tineri din mediul urban. Însă, în urma cererii venite din partea clienților, am extins oferta noastră pentru a include întreaga populație a României. Acest lucru ne-a permis să ne dezvoltăm odată cu românii care ne aleg,” a explicat Nistor.
Recent, Salt Bank a început să ofere și credite de consum, precum și soluții pentru start-up-uri și liber profesioniști. Nistor a subliniat importanța demonstrării că succesul din anul precedent nu a fost o întâmplare, adăugând noi funcționalități și produse pentru clienți.
Un aspect distinctiv al Salt Bank este angajamentul de a avea interacțiuni umane în serviciul clienților. Gabriela Nistor a menționat că banca folosește operatori umani în call center, evitând utilizarea boților pentru a asigura o asistență reală și empatică atunci când clienții au nevoie de ajutor.
„Oamenii când au nevoie de suport sunt adesea anxioși și au nevoie să fie ajutați cu adevărat,” a adăugat ea, subliniind filosofia băncii de a oferi suport personalizat clienților.
Maratonul Profit “Made in Romania” – Gabriela Nistor, Directoare Executivă Salt Bank
În cadrul celei de-a III-a ediții a Maratonului Profit “Made in Romania”, Gabriela Nistor, directoarea executivă a Salt Bank, a discutat despre evoluția băncii, inițial creată pentru tinerii profesioniști, și despre extinderea clientelei în rândul tuturor categoriilor de populație.
Nistor a subliniat importanța suportului personalizat acordat clienților, menționând că banca a decis să nu funcționeze ca un call center obișnuit, ci mai degrabă ca un „care center”, unde atenția la nevoile clienților este prioritară. „Nu vrem să fim așa cum sunt alte fintech-uri, unde suportul este greu de accesat. Aici, acordăm o atenție deosebită modului în care interacționăm cu clienții”, a explicat ea.
În plus, Salt Bank a implementat soluții de inteligență artificială (AI) în procesele sale, utilizând tehnologia pentru a analiza convorbirile cu clienții și a trasa concluzii calitative pe baza datelor. Această abordare îmbunătățește eficiența operațiunilor fără a afecta interacțiunea umană directă.
Un alt aspect important menționat de Nistor este inițiativa „Call Mama”, care vizează protejarea părinților de potențiale fraude. Această funcționalitate încurajează clienții să își aducă părinții la Salt Bank pentru a le oferi siguranță financiară. „Eu, copil adult, pot să devin protector al părintelui meu invitându-l să-și deschidă cont la Salt”, a adăugat Nistor.
Prin asocierea aplicației cu contul părintelui, clienții pot autoriza tranzacțiile de o anumită valoare, asigurându-se în același timp că părinții lor își păstrează confidențialitatea. Această inițiativă nu doar că îi protejează pe vârstnici, dar contribuie și la o mai bună gestionare a finanțelor familiale.