Regândirea Profesiei de Director de Școală
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat, în cadrul Maratonului Profit.ro – Viitorul Educației în România, că este esențială regândirea profesiei de director de școală. Acesta a menționat că actuala paradigmă este una didactică, în care profesorul devine directorul unității de învățământ, însă este necesară o abordare managerială diferită.
Daniel David a propus un model în care unii directori ar putea să se suspende din poziția didactică pentru a se concentra exclusiv pe managementul școlii. „Există un model managerial în care unii directori se pot suspenda din poziția didactică și să devină manageri pe parcursul mandatului”, a explicat ministrul.
Concursuri pentru Posturile de Directori
Ministrul a declarat că o provocare importantă pentru anul viitor este organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori de unități de învățământ. „Concursurile vor trebui organizate în prima parte a anului viitor. Dar ar trebui să începem discuțiile de acum, mai ales că directorii au trecut un test greu”, a adăugat el.
David a subliniat că este important să se găsească un model care să funcționeze eficient, menționând că feedback-ul din sistem va fi crucial în monitorizarea impactului acestor schimbări. „Va trebui să stabilim ce model dorim, de ce nu pot fi ambele modele, să lăsăm școlile să aleagă modele diferite”, a transmis ministrul Educației.
Viitorul Educației în România
În cadrul maratonului Profit.ro, ministrul Educației, Daniel David, a subliniat importanța regândirii rolului directorului de școală, propunând chiar posibilitatea ca unii directori să se suspende din poziția didactică pentru a se concentra pe funcția de manager. David a explicat că această suprapunere de roluri, între cel de profesor și cel de director, poate varia în funcție de persoană și de cultura organizațională a școlii.
„Cred că ambele modele sunt legitime și vor trebui definite. Rolul didactic nu este foarte bine definit în prezent, iar sarcinile administrative ale directorilor, mai ales în școlile cu un număr mare de elevi, sunt extrem de complexe”, a adăugat David. El a subliniat necesitatea de a regândi și discuta ambele modele, pentru a permite școlilor și cadrelor didactice să își contureze viitorul.