Meta Introduce Reclame pe WhatsApp
Platforma de mesagerie WhatsApp, deținută de Meta, a anunțat introducerea unor noi spații publicitare în perioada următoare, marcând o schimbare semnificativă pentru aplicația care, până acum, a evitat publicitatea. Spre deosebire de alte platforme Meta, WhatsApp a menținut un model economic aproape complet lipsit de anunțuri publicitare, de la achiziția sa în 2014.
Noile spații publicitare vor fi disponibile exclusiv în fila ‘Noutăți’, care include ‘Stare’ și ‘Canale’, fiind utilizată zilnic de aproximativ 1,5 miliarde de utilizatori la nivel global. Aceste funcții noi vor include abonamente plătite pentru anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire și reclame integrate în Stare, similar cu Instagram Stories.
Compania a subliniat că utilizatorii care folosesc WhatsApp doar pentru a comunica cu prietenii și familia nu vor observa nicio schimbare, având opțiunea de a dezactiva fila Noutăți în setările aplicației. Nikila Srinivasan, vicepreședinte la Meta, a reiterat că mesajele personale și apelurile vor rămâne criptate end-to-end și nu vor fi utilizate pentru publicitate.
Meta a asigurat că nu va vinde sau partaja numerele de telefon cu agenții de publicitate, iar informațiile din chat-urile personale nu vor fi folosite pentru direcționarea reclamelor. Reclamele din fila Noutăți se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locația aproximativă și limba utilizatorului. Cu peste două miliarde de utilizatori activi lunar, Meta își propune să genereze venituri din această bază extinsă de utilizatori, deși calendarul de lansare pentru noile funcții nu a fost specificat.