Frauda prin „spoofing” afectează românii
Un număr tot mai mare de români devin victime ale înșelătoriilor de tip spoofing, pierzând sume importante de bani. Această metodă de fraudă implică utilizarea identității unor instituții financiar-bancare sau a autorităților statului, iar persoanele vizate sunt apelate insistent de escroci care folosesc numere de telefon false.
Cazul unei femei din Deva
Recent, o femeie din Deva a fost păcălită și a ajuns să fie datoare la bancă cu 57.000 de lei. Victima a fost contactată de un individ care s-a prezentat ca angajat al unei bănci, prezentându-i o ofertă și convinând-o să ia un credit pe care nu și l-a dorit.
Impactul escrocheriilor
Un alt caz semnificativ este cel al unui bărbat din Botoșani, care a pierdut 1.000.000 lei printr-o metodă similară. Acesta a fost contactat de o persoană care pretindea că reprezintă o bancă și i-a spus că datele sale bancare sunt compromise. Convins să instaleze aplicații pe telefon, bărbatul a autorizat o plată uriașă.
Măsuri de prevenire
Experții subliniază importanța verificării autenticității apelurilor. Darius Țica, expert în comunicare, recomandă ca, în cazul unor apeluri suspecte, să se închidă conversația și să se returneze apelul către numărul oficial al instituției menționate.
În prezent, autoritățile continuă cercetările, iar până acum au fost recuperate peste 40.000 de lei din totalul pierderilor înregistrate de victime.