Ministerul Sănătăţii anunţă modificarea legislaţiei pentru infecţiile nosocomiale
Ministerul Sănătăţii a anunţat recent schimbarea legislaţiei pentru a simplifica, clarifica şi face aplicabile protocoalele privind raportarea şi controlul infecţiilor nosocomiale. Infecţiile asociate asistenţei medicale, cunoscute sub numele de infecţii nosocomiale, trebuie să fie raportate, înregistrate şi controlate pentru a proteja pacienţii şi a limita răspândirea acestora în rândul persoanelor aflate într-o situaţie vulnerabilă.
Conform Ministerului Sănătăţii, legislaţia a fost modificată pentru a deveni mai clară şi mai aplicabilă, stabilind un cadru legal pentru adoptarea, în curând, a unor protocoale simple şi unitare. Aceste protocoale vor include norme de supraveghere şi control al infecţiilor în spitalele publice şi private, metodologia de raportare a infecţiilor nosocomiale, precum şi atribuţii clare pentru personalul medical în cazul accidentelor de expunere la produse biologice.
De asemenea, pentru pacienţii aflaţi în situaţii critice, în special cei cu arsuri grave, va fi pus în funcţiune Registrul Electronic de Raportare al Infecţiilor Nosocomiale. Acest registru, realizat cu fonduri europene la Spitalul de Copii „Grigore Alexandrescu”, va fi extins la toate unităţile care tratează astfel de pacienţi.
Ministerul Sănătăţii subliniază importanţa transparenţei şi a soluţiilor reale pentru protejarea pacienţilor, angajându-se să nu mai ascundă problemele, ci să le rezolve în beneficiul tuturor. „Pacienţii din România merită spitale sigure, tratamente corecte şi transparenţă totală,” afirmă reprezentanţii ministerului.