Ministrul Daniel David, despre acuzațiile de cenzură în mediul academic
Într-un interviu acordat Digi24, Ministrul Educației, Daniel David, a abordat recentele acuzații de cenzură care îl vizează. Acesta a subliniat că „orice raport științific care are un antet al Ministerului Educației trebuie să treacă printr-un proces de evaluare colegială”.
Ministrul a comentat asupra unei publicații care l-a acuzat de falsificarea datelor de cercetare pentru a susține schimbările politice implementate de Guvern. David a explicat că, deși există o temă justificată în discuție, aceasta nu trebuie confundată cu cenzura, ci reprezintă o schimbare a modului de guvernanță. El a menționat reînființarea Institutului de Științe ale Educației și modificările aduse acestuia pentru a se alinia la bunele practici europene.
„Mecanismele pe care le-am implementat sunt standard în Uniunea Europeană”, a afirmat el, adăugând că evaluarea colegială ajută la identificarea erorilor și la garantarea calității rapoartelor. David a explicat că în urma acestui proces se decide dacă un raport va fi publicat, nu va fi publicat sau va fi publicat cu modificări.
Ministrul a clarificat, de asemenea, că nu a fost niciodată clar cum se raportează autorii la instituție în cazul rapoartelor științifice. El a subliniat importanța acestui aspect, menționând că poate exista confuzie între rapoartele realizate la solicitarea Ministerului și cele asumate personal de autori.
Declarațiile Ministrului Daniel David despre acuzațiile de cenzură
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a abordat recent acuzațiile de cenzură în mediul academic, subliniind că nu este vorba despre cenzură, ci despre implementarea unor seturi de bune practici europene. Aceste practici au scopul de a asigura standardele de calitate în educație și cercetare.
„Nu este o cenzură, sunt seturi de bune practici europene pentru a te asigura că ai elementele de calitate”, a declarat ministrul, evidențiind că schimbările în guvernanță pot genera discuții, dar sunt esențiale pentru progresul în domeniu.