Istoria României devine disciplină distinctă în învățământul liceal
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a anunţat joi că, în urma discuţiilor cu reprezentanţii Academiei Române și ai facultăţilor de istorie, s-a convenit ca Istoria românilor/României să devină o disciplină distinctă în trunchiul comun al învăţământului liceal. Această modificare vine ca parte a unui proces de regândire a modelului actual de predare a istoriei.
„Mă bucur că perioada de dezbatere a proiectelor de planuri-cadru pentru învăţământul liceal începe să prefigureze modernizări de esenţă în educaţie, în general, şi în istorie, în particular”, a declarat ministrul. El a subliniat importanţa culturii naţionale în curriculum, alături de alte discipline esenţiale precum ştiinţa și religia.
În urma acestor discuţii, ministrul a evidenţiat câteva aspecte convenite, inclusiv îmbunătăţirea modelului de predare a istoriei. „Istoria românilor/României” va avea un statut de disciplină de sine stătătoare, iar programul va fi colaborativ, având un conţinut mai aerisit și atractiv, integrând elemente remediale și relevante pentru viaţă.
De asemenea, se va colabora cu universităţile pentru pregătirea profesorilor în metode moderne de educaţie, iar acestea se vor implica și în formarea continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar.
Ministrul David a menţionat că alte aspecte ale Memoriului vor fi discutate ulterior, după etapa de diagnosticare a sistemului de educaţie și cercetare, programată pentru luna mai. El a încurajat specialiștii în istorie și toți cei implicați în educaţie să folosească raţional această perioadă de dezbatere pentru a contribui la modernizarea educaţiei româneşti.