Ministrul Educației: Învățământul liceal în România, în Epoca de piatră
România se confruntă cu o situație critică în domeniul învățământului liceal, fiind descrisă de ministrul Educației, Daniel David, ca aflându-se în „Epoca de piatră”, „nici măcar” în Evul Mediu. Această afirmație a fost făcută în cadrul lansării raportului OCDE „Educaţie şi competenţe în România – evaluarea OCDE a politicilor naţionale în domeniul Educaţiei”.
Ministrul a subliniat necesitatea de a schimba rapid metodologia educațională, menționând că sunt necesare noi discipline, conținuturi, metode de predare și manuale. „Adevărul este că acolo lucrurile trebuie schimbate şi trebuie schimbate repede”, a declarat David.
De asemenea, el a evidențiat importanța transferului de competențe în procesul educațional, criticând accentul pus pe cunoștințele declarative în detrimentul abilităților practice. „Ne mirăm că nu reuşim să fim performanţi în testările internaţionale TIMSS sau PISA”, a explicat ministrul.
Referitor la manuale, David a menționat că raportul OCDE subliniază necesitatea adoptării unor metode moderne de predare, inclusiv utilizarea manualelor care integrează sarcini online sau tip gaming. „Cred că manualele reprezintă o verigă foarte importantă într-un proces educaţional eficient”, a adăugat el.
În ceea ce privește evaluarea elevilor, ministrul a subliniat că evaluările standardizate din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a ar trebui să fie mai simplificate și orientate spre feedback constructiv, pentru a asigura o educație personalizată. David a subliniat că evaluarea din clasa a VIII-a nu îndeplinește scopurile educaționale, fiind prea restrictivă și concentrându-se pe doar două discipline principale.
În concluzie, Daniel David a reiterat că sistemul educațional românesc necesită reforme urgente pentru a se adapta nevoilor actuale ale elevilor și a îmbunătăți performanțele acestora pe plan internațional.
Ministrul Educației: Reforma în Învățământul Liceal Necesită Urgență
Ministrul Educației a declarat că învățământul liceal din România se află într-o situație critică, comparabilă cu „Epoca de piatră”, subliniind că nu există standarde riguroase pentru acordarea notelor. El a explicat că o notă de 8 în Cluj-Napoca poate diferi semnificativ de aceeași notă în Satu Mare sau în alte orașe mai mici, ceea ce face necesară stabilirea unor criterii uniforme de evaluare pentru toți profesorii din țară.
În plus, ministrul a menționat că, deși Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a considerat modul de susținere a Bacalaureatului ca fiind „relativ acceptabil”, este esențial ca acest examen să reflecte specializările și profilurile din licee. El a subliniat importanța ca Bacalaureatul să fie aliniat cu curriculumul liceal, pentru a asigura o coerență în educația elevilor.