Mister în ancheta avionului prăbușit în Coreea de Sud
Investigațiile privind accidentul avionului Boeing Jeju Air, care s-a prăbușit pe 29 decembrie la Muan, în Coreea de Sud, au fost complicate de faptul că cele două cutii negre ale aeronavei au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de coliziune. Ministerul sud-coreean al Transporturilor a anunțat că atât înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR), cât și înregistratorul de date de zbor (FDR) nu au mai captat informații în timpul acelor minute critice.
Accidentul, soldat cu moartea a 179 dintre cei 181 de pasageri, a avut loc când avionul, venind de la Bangkok, a aterizat pe burtă pe aeroportul Muan și a lovit un zid la capătul pistei. Doar un însoțitor de bord și un steward au supraviețuit tragediei, care este considerată cel mai grav dezastru aviatic din Coreea de Sud.
Autoritățile sud-coreene intenționează să investigheze motivele pentru pierderea datelor înregistrate, în timp ce experți din Coreea de Sud și Statele Unite, inclusiv de la Boeing, colaborează la anchetă. Posibile cauze ale prăbușirii includ o coliziune cu păsări și o defecțiune a trenului de aterizare, iar un obstacol de navigație din beton armat a fost identificat la capătul pistei.
Înainte de accident, pilotul a trimis un mesaj de avertizare referitor la o posibilă coliziune cu păsări, după care a abandonat prima încercare de aterizare. La a doua încercare, trenul de aterizare nu s-a deschis. Echipa de anchetă se angajează să determine cauza exactă a accidentului, examinând diverse date și informații.
Investigatorul principal a confirmat că au fost găsite pene în unul dintre motoarele avionului, indicând o coliziune cu o pasăre, dar s-a precizat că aceasta nu a dus imediat la defectarea motorului. Autoritățile au efectuat percheziții în legătură cu accidentul, iar șeful companiei Jeju Air a primit interdicția de a părăsi țara.