Misterul avionului cu 44 de oameni la bord dispărut în Canada
Un avion Douglas C-54D Skymaster, cu 44 de persoane la bord, a dispărut în timpul unui zbor de rutină deasupra întinderilor înghețate din Alaska și regiunea Yukon, în vestul Canadei, pe 26 ianuarie 1950. Deși aeronava era perfect capabilă să finalizeze cursa, soarta sa rămâne un mister, chiar și după 75 de ani.
În perioada căutărilor, alte trei avioane au avut parte de accidente, toate fără victime. Misiunile de căutare au inclus exerciții militare de amploare, dar, în ciuda eforturilor, nu s-a găsit nicio urmă a avionului dispărut. Căutările au fost suspendate după trei săptămâni, în parte din cauza unui incident separat în care un bombardier echipat cu o bombă nucleară s-a prăbușit în Canada.
Operațiunea de căutare a implicat 33 de avioane, dar toate eforturile s-au dovedit a fi în van. În momentul dispariției, echipajul raportase condiții dificile, cu vizibilitate redusă și gheață pe aripi, ceea ce a complicat misiunea piloților. De la acel incident tragic, misterul avionului a captat atenția și a subliniat pericolele zborului în aceste regiuni cu condiții meteorologice extreme.
Misterul avionului dispărut în Canada
Recent, un avion Skymaster cu 44 de persoane la bord a dispărut fără urmă în apropiere de Aishihik, provocând o amplă operațiune de căutare. Dispariția acestuia a coincis cu exerciții militare comune între SUA și Canada, implicând 5.000 de trupe în Whitehorse, capitala provinciei Yukon.
Operațiunea de căutare a fost extrem de dificilă din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, cu furtuni de zăpadă și polei. În total, cel puțin 33 de avioane au fost implicate în misiune, dar căutările au fost suspendate după doar trei săptămâni. Echipele de căutare au acoperit o zonă vastă de peste 400.000 de kilometri pătrați, dar au avut dificultăți în localizarea avionului prăbușit din cauza terenului montan și a pădurilor de conifere.
Familiile pasagerilor așteptau cu nerăbdare vești despre cei dragi, sperând în continuare că aceștia au supraviețuit incidentului și condițiilor extreme. În timpul căutărilor, echipele au primit numeroase rapoarte despre sunete și semnale care ar putea fi legate de avion, inclusiv mesaje telepatice sau revelații în vis din partea unor martori.
Accidente suplimentare în regiune
În perioada în care se desfășurau căutările, alte trei avioane s-au prăbușit, inclusiv un incident major pe 13 februarie, când un bombardier B-36, echipat cu o bombă atomică, a avut probleme tehnice. Echipajul a detonat bomba deasupra Oceanului Pacific și s-a parașutat, salvându-se în cele din urmă.
Pe 16 februarie, un alt avion C-47, care ar fi trebuit să participe la exercițiile militare, s-a prăbușit, marcând al șaptelea accident aviatic în trei săptămâni. Căutările pentru avionul Skymaster au fost sistate pe 20 februarie, dar autoritățile au lăsat deschisă posibilitatea ca avionul să fie găsit odată ce zăpada se va topi în primăvară.
Misterul dispariției avionului în Canada
Un avion cu 44 de persoane la bord a dispărut fără urmă în Canada, stârnind îngrijorări și întrebări fără răspuns. În timpul căutărilor, alte trei avioane s-au prăbușit, complicând și mai mult eforturile de salvare.
Familia celor dispăruți a trăit ani de zile în tăcere, sperând că cineva va relua căutările. Andrew Gregg, regizorul unui documentar despre dispariția unui alt avion, a subliniat că, în ciuda așteptărilor familiilor, nu au existat resurse disponibile pentru a le ajuta în căutarea celor dragi.
Schimbările climatice au influențat descoperirea epavelor avioanelor prăbușite în trecut, iar topirea gheții oferă noi oportunități de a găsi dovezi despre aceste accidente. Gregg a menționat că, deși schimbările climatice sunt devastatoare, ele pot duce la descoperirea unor mistere vechi, inclusiv a avioanelor dispărute.