MSC Group își exprimă intenția de a prelua administrarea Șantierului Naval Mangalia
Mediterranean Shipping Company (MSC), unul dintre cei mai mari operatori navali la nivel global, a anunțat oficial dorința de a prelua administrarea Șantierului Naval Damen Mangalia. Această intenție a fost comunicată printr-o scrisoare adresată Guvernului României, în care MSC subliniază angajamentul de a revitaliza șantierul și de a angaja forța de muncă locală.
Reluarea activității și problemele financiare ale angajaților
După o perioadă de stagnare, în care aproape o mie de angajați se aflau în șomaj tehnic, activitatea la șantierul naval din Mangalia a fost reluată. Începând din luna mai, două nave au revenit pentru reparații, iar aproximativ 800 de angajați au fost reactivați. Cu toate acestea, incertitudinea rămâne, deoarece sute de angajați se confruntă cu restanțe salariale. Aproximativ 300 de salariați nu au primit indemnizațiile de șomaj tehnic pentru lunile martie, aprilie și mai, iar alți 114 angajați vor intra în șomaj.
Negocieri cu Guvernul României
Liderul Sindicatului Navalistul, Laurențiu Gobeajă, a declarat că este esențial ca discuțiile cu Guvernul României să avanseze. El a subliniat că este important ca intenția MSC să nu rămână doar la nivel declarativ, ci să se ajungă la un acord concret de asociere. De asemenea, el a menționat că este crucial să se negocieze încetarea contractului cu Damen și preluarea acțiunilor de către statul român.
Planurile MSC pentru șantierul din Mangalia
În scrisoarea adresată Guvernului, semnată de Prabhat Jha, CEO al MSC Shipmanagement Limited, se precizează că MSC intenționează să administreze și să opereze șantierul din Mangalia, angajând personal local și aducând expertiză internațională pentru dezvoltarea resurselor umane. Compania are deja o prezență în Constanța și aspiră să devină „cel mai mare angajator de navigatori români”.
În sprijinul angajamentului său, MSC a plătit în avans pentru reparațiile unor nave, un gest rar în industrie, care sugerează seriozitatea intenției sale. Reprezentanți ai Damen Mangalia au confirmat că acest tip de plată anticipată este neobișnuit, subliniind buna intenție a MSC.
Concluzie
În timp ce MSC își propune să revitalizze activitatea Șantierului Naval Mangalia, angajații se confruntă cu o situație financiară precară, așteptând soluții rapide din partea autorităților pentru a depăși restanțele salariale și incertitudinile legate de locurile de muncă.
MSC Group intenționează să preia administrarea Șantierului Naval Mangalia
Grupul MSC (Mediterranean Shipping Company) a exprimat interesul de a prelua administrarea Șantierului Naval Mangalia, în contextul în care activitatea de reparații a fost reluată. Aceasta ar putea oferi o nouă oportunitate pentru dezvoltarea industrială în zonă, având în vedere că MSC plănuiește să utilizeze șantierul pentru construcții de nave de croazieră, ropax și remorchere.
Cu toate acestea, în ciuda reluării activităților, sute de angajați ai șantierului se confruntă cu restanțe salariale, iar Guvernul României nu a oferit un răspuns oficial în legătură cu scrisoarea MSC. Negocierile cu potențialul investitor nu au fost confirmate, dar surse din interior sugerează că discuțiile sunt în desfășurare.
MSC este cel mai mare operator de containere din lume, având o flotă de peste 900 de nave și o prezență activă în 155 de țări, ceea ce o face un partener important pentru revitalizarea activității industriale în România.