Hot News
Tarifele cresc la marile comori culturale din Franța: Versailles urmează exemplul Luvrului și aplică prețuri diferite pentru turiștii din afara Europei
CERONAV: Anul de aur al veniturilor și inovației sub conducerea lui Dan Pisică
Accident spectaculos în intersecția din Cernavodă: intervenția rapidă a pompierilor și a echipajelor medicale
Intervenția RAJA la Constanța: diverse cartiere afectate de lipsa apei din cauza unei defecțiuni pe strada Soveja
Răvășitor: Un trup ars descoperit în automobilul lăsat de izbeliște în Oradea – detalii despre identitatea bărbatului și teoriile anchetatorilor
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Extern > „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Extern

„Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.

Data: 26 decembrie 2024 - 07:12
Zaharia Stancu 415
Distribuie
nasul vehiculelor electrice explica strategia de succes a chinei si greseala pe care o fac producatorii occidentali 676ce4f594952

Sursa foto: Google Images

„`html

Strategia de succes a Chinei în domeniul vehiculelor electrice

Andy Palmer, cunoscut ca „nașul vehiculelor electrice”, a oferit un avertisment producătorilor de automobile care consideră că tranziția către vehiculele electrice poate fi amânată în favoarea hibrizilor. Într-un interviu acordat Business Insider, Palmer a menționat că această alegere reprezintă o „treabă prostească” și că riscă să lase companiile occidentale în urmă în fața competitorilor chinezi.

Critica hibrizilor

Palmer, fost CEO al Aston Martin și director de operațiuni la Nissan, a fost un susținător al vehiculului complet electric, având un rol esențial în dezvoltarea Nissan Leaf, prima mașină electrică de masă. El a subliniat că hibrizii sunt o soluție temporară și că amânarea tranziției la vehiculele electrice va face companiile occidentale mai necompetitive. „Hibrizii sunt un drum către iad. Cu cât stai mai mult pe acea tranziție, cu atât mai greu ajungi în noua lume”, a afirmat el.

Ascensiunea brandurilor chinezești

Industria auto a fost profund influențată de ascensiunea brandurilor chinezești precum BYD, care au reușit să cucerească piața locală cu vehicule electrice și hibride de înaltă tehnologie, la prețuri accesibile. Palmer a remarcat că „mașinile chinezești oferă un raport calitate-preț remarcabil” și a evidențiat avansul tehnologic al acestora, în special în ceea ce privește bateriile și software-ul.

Strategia industrială a Chinei

Potrivit lui Palmer, succesul industriei vehiculelor electrice din China se bazează pe o strategie industrială de lungă durată, guvernul chinez investind cel puțin 230 de miliarde de dolari în subvenții pentru producătorii de vehicule electrice din 2009. Această abordare agresivă a permis Chinei să devină un lider pe piața vehiculelor electrice.

„`

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

Expertul Palmer subliniază importanța unei strategii industriale solide, afirmând că în ultimele 14 ani, atât SUA, cât și Europa nu au avut o astfel de abordare. Aceasta a permis producătorilor chinezi să își dezvolte rapid capacitățile și să devină lideri pe piața vehiculelor electrice.

Palmer a criticat măsurile protecționiste adoptate de Occident, precum impunerea de tarife, subliniind că aceste acțiuni nu fac decât să „lenevească” industria auto locală și să amplifice decalajul față de competiția chineză. El a sugerat că producătorii auto occidentali ar trebui să se pregătească pentru o concurență acerbă, în special în Europa, unde companii precum BYD și Xpeng își extind ambițiile.

Provocările întâmpinate de producătorii auto japonezi

În contextul creșterii accelerate a gigantilor chinezi în sectorul vehiculelor electrice, Palmer a evidențiat dificultățile întâmpinate de companii japoneze precum Nissan, Toyota și Honda. Acestea se confruntă cu scăderi ale vânzărilor și profitabilității în China, iar Nissan a anunțat concedieri masive de personal.

Palmer a criticat decizia Toyota de a se concentra pe hibrizi, considerând că aceasta a expus industria japoneză într-o poziție vulnerabilă pe piața chineză, care se îndreaptă rapid spre electrificare.

Factorii ce influențează adoptarea vehiculelor electrice

Un alt aspect important discutat de Palmer este reticența consumatorilor de a adopta vehiculele electrice, principala barieră fiind prețul ridicat. El sugerează că pentru a stimula vânzările, prețurile vehiculelor electrice trebuie să se alinieze celor ale vehiculelor cu motoare cu ardere internă.

Palmer a propus, de asemenea, necesitatea dezvoltării unor modele mai accesibile, cu baterii mai mici și autonomie redusă, precum și a unor rețele de încărcare mai extinse, pentru a diminua anxietatea legată de autonomia vehiculelor electrice. Acesta consideră că Occidentul ar trebui să învețe din abordarea Chinei în dezvoltarea unei strategii industriale eficiente.

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

China a devenit lider mondial în producția de baterii, un sector esențial pentru industria vehiculelor electrice. Expertul în domeniu, Palmer, a subliniat că, pentru ca producătorii occidentali să recupereze terenul pierdut, ar trebui să adopte strategii similare cu cele ale Chinei. „Dacă Occidentul dorește să-i ajungă din urmă, aș susține copierea chinezilor”, a declarat el.

Palmer a evidențiat că, în prezent, tot lanțul de aprovizionare este dominat de China, adăugând că, chiar și atunci când companiile occidentale își construiesc propriile celule de baterie, acestea depind de mineralele provenite din China. Această situație evidențiază vulnerabilitățile și provocările cu care se confruntă producătorii din Occident în încercarea de a concura în acest domeniu.

Greșelile producătorilor occidentali

Concluzia lui Palmer este că, fără o reformă semnificativă în abordările lor, companiile occidentale riscă să rămână în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice.

Etichete:autoelectricehibridmasinipiata
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent fost lider psd proces pentru indemnizatie la constanta iata ce se intampla cu dosarul 676cdea354b3f Fost lider PSD, proces pentru indemnizație la Constanța. Detalii despre stadiul dosarului
Articolul următor pret fabulos pentru un apartament de patru camere din cartierul coiciu scos la licitatie intr un dosar de executare silita 676ce5c8d7e57 Preț fabulos pentru un apartament cu patru camere din cartierul Coiciu scos la licitație într-un dosar de executare silită.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
taxe mai mari la marile muzee din franta dupa luvru si versailles introduce tarife diferentiate pentru vizitatorii din afara europei 69392844bb6f1

Tarifele cresc la marile comori culturale din Franța: Versailles urmează exemplul Luvrului și aplică prețuri diferite pentru turiștii din afara Europei

10 decembrie 2025 270
ceronav a inregistrat cel mai performant an din istoria sa venituri record si modernizare accelerata in primul an de mandat al directorului general dan pisica 6939265862bbe

CERONAV: Anul de aur al veniturilor și inovației sub conducerea lui Dan Pisică

10 decembrie 2025 330
doua autoturisme s au ciocnit intr o intersectie din cernavoda au fost trimisi pompierii si ambulanta 693922d6b7e31

Accident spectaculos în intersecția din Cernavodă: intervenția rapidă a pompierilor și a echipajelor medicale

10 decembrie 2025 219
avarie raja la constanta mai multe zone raman fara apa din cauza unei avarii pe strada soveja 693922891e33a

Intervenția RAJA la Constanța: diverse cartiere afectate de lipsa apei din cauza unei defecțiuni pe strada Soveja

10 decembrie 2025 327
cadavru carbonizat gasit intr o masina abandonata in oradea ce se stie despre barbat si ce ipoteze au anchetatorii 6939213cc9e16

Răvășitor: Un trup ars descoperit în automobilul lăsat de izbeliște în Oradea – detalii despre identitatea bărbatului și teoriile anchetatorilor

10 decembrie 2025 243
accident la intrare in constanta dinspre valu lui traian 69391f5b33eaf

Coliziune la poarta Constanței, venind dinspre Valu lui Traian

10 decembrie 2025 217

Te-ar putea interesa și...

rusia redenumeste divizia care se ocupa de relatiile cu ue si nato departamentul problemelor europene 6728a2a9ea68e
Extern

Rusia își schimbă denumirea diviziei responsabile cu relațiile cu UE și NATO în Departamentul Problemelor Europene.

4 noiembrie 2024 317
rusia vrea reguli mai aspre privind veniturile obtinute de agenti straini ce implica noile masuri 675bf1d693725
Extern

Rusia propune reguli mai stricte pentru veniturile agenților străini. Ce presupun noile măsuri

13 decembrie 2024 263
video momentul in care o femeie si doi copii sunt salvati in ultima clipa imagini socante surprinse in timpul inundatiilor din spania 6724bc391059a
Extern

Momentul în care o femeie și doi copii sunt salvați în ultima clipă. Imagini șocante surprinse în timpul inundațiilor din Spania.

1 noiembrie 2024 423
video secretarul de stat al sua autoritatile romane au dezvaluit un efort rusesc de amploare de a influenta alegerile reactia lui lavrov 6751c863f3e18
Extern

Secretarul de Stat al SUA: Autoritățile române au dezvăluit un efort rusesc de amploare de a influența alegerile – Reacția lui Lavrov

5 decembrie 2024 192
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?