Hot News
Azi este sfințită Catedrala Mântuirii Neamului, cea mai mare biserică din România! Iată programul liturgic.
Concurs de amenajări interioare la cămin. Cum arată camerele care le-ar putea aduce studenților cazare gratuită timp de un an.
Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir 2025: Motivele interdicției de a munci pe 26 octombrie. Explicațiile preotului
Restaurant complet echipat de vânzare în Mamaia Nord, la prețul de jumătate de milion de euro.
Hotărâre de consiliu din vremea lui Radu Mazăre, contestată printr-o cerere de ANULARE! Zeci de mii de metri pătrați din zona Parcului Tăbăcăriei sunt implicați.
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Extern > „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Extern

„Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.

Data: 26 decembrie 2024 - 07:12
Zaharia Stancu 383
Distribuie
nasul vehiculelor electrice explica strategia de succes a chinei si greseala pe care o fac producatorii occidentali 676ce4f594952

Sursa foto: Google Images

„`html

Strategia de succes a Chinei în domeniul vehiculelor electrice

Andy Palmer, cunoscut ca „nașul vehiculelor electrice”, a oferit un avertisment producătorilor de automobile care consideră că tranziția către vehiculele electrice poate fi amânată în favoarea hibrizilor. Într-un interviu acordat Business Insider, Palmer a menționat că această alegere reprezintă o „treabă prostească” și că riscă să lase companiile occidentale în urmă în fața competitorilor chinezi.

Critica hibrizilor

Palmer, fost CEO al Aston Martin și director de operațiuni la Nissan, a fost un susținător al vehiculului complet electric, având un rol esențial în dezvoltarea Nissan Leaf, prima mașină electrică de masă. El a subliniat că hibrizii sunt o soluție temporară și că amânarea tranziției la vehiculele electrice va face companiile occidentale mai necompetitive. „Hibrizii sunt un drum către iad. Cu cât stai mai mult pe acea tranziție, cu atât mai greu ajungi în noua lume”, a afirmat el.

Ascensiunea brandurilor chinezești

Industria auto a fost profund influențată de ascensiunea brandurilor chinezești precum BYD, care au reușit să cucerească piața locală cu vehicule electrice și hibride de înaltă tehnologie, la prețuri accesibile. Palmer a remarcat că „mașinile chinezești oferă un raport calitate-preț remarcabil” și a evidențiat avansul tehnologic al acestora, în special în ceea ce privește bateriile și software-ul.

Strategia industrială a Chinei

Potrivit lui Palmer, succesul industriei vehiculelor electrice din China se bazează pe o strategie industrială de lungă durată, guvernul chinez investind cel puțin 230 de miliarde de dolari în subvenții pentru producătorii de vehicule electrice din 2009. Această abordare agresivă a permis Chinei să devină un lider pe piața vehiculelor electrice.

„`

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

Expertul Palmer subliniază importanța unei strategii industriale solide, afirmând că în ultimele 14 ani, atât SUA, cât și Europa nu au avut o astfel de abordare. Aceasta a permis producătorilor chinezi să își dezvolte rapid capacitățile și să devină lideri pe piața vehiculelor electrice.

Palmer a criticat măsurile protecționiste adoptate de Occident, precum impunerea de tarife, subliniind că aceste acțiuni nu fac decât să „lenevească” industria auto locală și să amplifice decalajul față de competiția chineză. El a sugerat că producătorii auto occidentali ar trebui să se pregătească pentru o concurență acerbă, în special în Europa, unde companii precum BYD și Xpeng își extind ambițiile.

Provocările întâmpinate de producătorii auto japonezi

În contextul creșterii accelerate a gigantilor chinezi în sectorul vehiculelor electrice, Palmer a evidențiat dificultățile întâmpinate de companii japoneze precum Nissan, Toyota și Honda. Acestea se confruntă cu scăderi ale vânzărilor și profitabilității în China, iar Nissan a anunțat concedieri masive de personal.

Palmer a criticat decizia Toyota de a se concentra pe hibrizi, considerând că aceasta a expus industria japoneză într-o poziție vulnerabilă pe piața chineză, care se îndreaptă rapid spre electrificare.

Factorii ce influențează adoptarea vehiculelor electrice

Un alt aspect important discutat de Palmer este reticența consumatorilor de a adopta vehiculele electrice, principala barieră fiind prețul ridicat. El sugerează că pentru a stimula vânzările, prețurile vehiculelor electrice trebuie să se alinieze celor ale vehiculelor cu motoare cu ardere internă.

Palmer a propus, de asemenea, necesitatea dezvoltării unor modele mai accesibile, cu baterii mai mici și autonomie redusă, precum și a unor rețele de încărcare mai extinse, pentru a diminua anxietatea legată de autonomia vehiculelor electrice. Acesta consideră că Occidentul ar trebui să învețe din abordarea Chinei în dezvoltarea unei strategii industriale eficiente.

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

China a devenit lider mondial în producția de baterii, un sector esențial pentru industria vehiculelor electrice. Expertul în domeniu, Palmer, a subliniat că, pentru ca producătorii occidentali să recupereze terenul pierdut, ar trebui să adopte strategii similare cu cele ale Chinei. „Dacă Occidentul dorește să-i ajungă din urmă, aș susține copierea chinezilor”, a declarat el.

Palmer a evidențiat că, în prezent, tot lanțul de aprovizionare este dominat de China, adăugând că, chiar și atunci când companiile occidentale își construiesc propriile celule de baterie, acestea depind de mineralele provenite din China. Această situație evidențiază vulnerabilitățile și provocările cu care se confruntă producătorii din Occident în încercarea de a concura în acest domeniu.

Greșelile producătorilor occidentali

Concluzia lui Palmer este că, fără o reformă semnificativă în abordările lor, companiile occidentale riscă să rămână în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice.

Etichete:autoelectricehibridmasinipiata
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent fost lider psd proces pentru indemnizatie la constanta iata ce se intampla cu dosarul 676cdea354b3f Fost lider PSD, proces pentru indemnizație la Constanța. Detalii despre stadiul dosarului
Articolul următor pret fabulos pentru un apartament de patru camere din cartierul coiciu scos la licitatie intr un dosar de executare silita 676ce5c8d7e57 Preț fabulos pentru un apartament cu patru camere din cartierul Coiciu scos la licitație într-un dosar de executare silită.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
live azi este sfintita catedrala mantuirii neamului cea mai mare biserica din romania vezi aici programul liturgic 68fdc1448e13f

Azi este sfințită Catedrala Mântuirii Neamului, cea mai mare biserică din România! Iată programul liturgic.

26 octombrie 2025 229
video concurs de amenajari interioare la camin cum arata camerele care le ar putea aduce studentilor cazare gratuita timp de un an 68fdbc2fbbdd2

Concurs de amenajări interioare la cămin. Cum arată camerele care le-ar putea aduce studenților cazare gratuită timp de un an.

26 octombrie 2025 288
sfantul mare mucenic dimitrie izvoratorul de mir 2025 de ce este interzis sa muncesti pe 26 octombrie explicatiile preotului 68fdae1cb44bb

Sfântul Mare Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir 2025: Motivele interdicției de a munci pe 26 octombrie. Explicațiile preotului

26 octombrie 2025 319
un restaurant complet echipat situat in mamaia nord se vinde cu jumatate de milion de euro 68fda1a1239b2

Restaurant complet echipat de vânzare în Mamaia Nord, la prețul de jumătate de milion de euro.

26 octombrie 2025 164
hotarare de consiliu din vremea lui radu mazare vizata de o cerere de anulare la mijloc zeci de mii de metri patrati din zona parcului tabacariei 68fd9e1edd47e

Hotărâre de consiliu din vremea lui Radu Mazăre, contestată printr-o cerere de ANULARE! Zeci de mii de metri pătrați din zona Parcului Tăbăcăriei sunt implicați.

26 octombrie 2025 176
axiopolis cernavoda invinsa la ultima faza a meciului cu sc popesti leordeni 68fd3c0fd5922

Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni

25 octombrie 2025 303

Te-ar putea interesa și...

derapaj sexist al unui luptator in ufc fan trump femeile sunt doar pentru sex sa nu uitati asta niciodata 672c846f0d887
Extern

Declarație sexistă a unui luptător UFC, susținător al lui Trump: „Femeile sunt doar pentru sex, să nu uitați asta niciodată”

7 noiembrie 2024 344
un jurnalist german face dezvaluiri despre starea lui michael schumacher nu se mai poate exprima verbal 67e5541f58bed
Extern

Un jurnalist german dezvăluie starea lui Michaël Schumacher: „Nu se mai poate exprima verbal”

27 martie 2025 320
un ministru ucrainean raspunde cat ar mai putea lupta ucraina fara ajutorul sua 67597661cec82
Extern

Un ministru ucrainean răspunde: Cât ar mai putea lupta Ucraina fără sprijinul SUA

11 decembrie 2024 370
hamas lanseaza propriul ultimatum dupa amenintarile lui trump va ucide ostatici israelieni daca luptele vor fi reluate in fasia gaza 67caac755cf2b
Extern

Hamas emite un ultimatum după amenințările lui Trump: Va executa ostatici israelieni dacă luptele reîncep în Fâşia Gaza.

7 martie 2025 249
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?