Hot News
Planul Urbanistic General al Constanței, întârziat de mai bine de trei ani
Poți face orice pe proprietatea ta? Poți da muzica la maximum și poți crește animale care deranjează vecinii, doar pentru că ești proprietar?
Se judecă apelul în cazul bărbatului care a încercat să omoare un alt bărbat cu un topor
Nicuşor Dan: PNRR reprezintă un insucces parţial. Sunt foarte optimist că vor fi utilizate peste 95% din fonduri.
Răspunsul lui Grindeanu la întrebarea dacă Bolojan va ocupa funcția de premier în primăvară
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Extern > „Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.
Extern

„Nașul vehiculelor electrice” analizează strategia de succes a Chinei și eroarea producătorilor occidentali.

Data: 26 decembrie 2024 - 07:12
Zaharia Stancu 324
Distribuie
nasul vehiculelor electrice explica strategia de succes a chinei si greseala pe care o fac producatorii occidentali 676ce4f594952

Sursa foto: Google Images

„`html

Strategia de succes a Chinei în domeniul vehiculelor electrice

Andy Palmer, cunoscut ca „nașul vehiculelor electrice”, a oferit un avertisment producătorilor de automobile care consideră că tranziția către vehiculele electrice poate fi amânată în favoarea hibrizilor. Într-un interviu acordat Business Insider, Palmer a menționat că această alegere reprezintă o „treabă prostească” și că riscă să lase companiile occidentale în urmă în fața competitorilor chinezi.

Critica hibrizilor

Palmer, fost CEO al Aston Martin și director de operațiuni la Nissan, a fost un susținător al vehiculului complet electric, având un rol esențial în dezvoltarea Nissan Leaf, prima mașină electrică de masă. El a subliniat că hibrizii sunt o soluție temporară și că amânarea tranziției la vehiculele electrice va face companiile occidentale mai necompetitive. „Hibrizii sunt un drum către iad. Cu cât stai mai mult pe acea tranziție, cu atât mai greu ajungi în noua lume”, a afirmat el.

Ascensiunea brandurilor chinezești

Industria auto a fost profund influențată de ascensiunea brandurilor chinezești precum BYD, care au reușit să cucerească piața locală cu vehicule electrice și hibride de înaltă tehnologie, la prețuri accesibile. Palmer a remarcat că „mașinile chinezești oferă un raport calitate-preț remarcabil” și a evidențiat avansul tehnologic al acestora, în special în ceea ce privește bateriile și software-ul.

Strategia industrială a Chinei

Potrivit lui Palmer, succesul industriei vehiculelor electrice din China se bazează pe o strategie industrială de lungă durată, guvernul chinez investind cel puțin 230 de miliarde de dolari în subvenții pentru producătorii de vehicule electrice din 2009. Această abordare agresivă a permis Chinei să devină un lider pe piața vehiculelor electrice.

„`

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

Expertul Palmer subliniază importanța unei strategii industriale solide, afirmând că în ultimele 14 ani, atât SUA, cât și Europa nu au avut o astfel de abordare. Aceasta a permis producătorilor chinezi să își dezvolte rapid capacitățile și să devină lideri pe piața vehiculelor electrice.

Palmer a criticat măsurile protecționiste adoptate de Occident, precum impunerea de tarife, subliniind că aceste acțiuni nu fac decât să „lenevească” industria auto locală și să amplifice decalajul față de competiția chineză. El a sugerat că producătorii auto occidentali ar trebui să se pregătească pentru o concurență acerbă, în special în Europa, unde companii precum BYD și Xpeng își extind ambițiile.

Provocările întâmpinate de producătorii auto japonezi

În contextul creșterii accelerate a gigantilor chinezi în sectorul vehiculelor electrice, Palmer a evidențiat dificultățile întâmpinate de companii japoneze precum Nissan, Toyota și Honda. Acestea se confruntă cu scăderi ale vânzărilor și profitabilității în China, iar Nissan a anunțat concedieri masive de personal.

Palmer a criticat decizia Toyota de a se concentra pe hibrizi, considerând că aceasta a expus industria japoneză într-o poziție vulnerabilă pe piața chineză, care se îndreaptă rapid spre electrificare.

Factorii ce influențează adoptarea vehiculelor electrice

Un alt aspect important discutat de Palmer este reticența consumatorilor de a adopta vehiculele electrice, principala barieră fiind prețul ridicat. El sugerează că pentru a stimula vânzările, prețurile vehiculelor electrice trebuie să se alinieze celor ale vehiculelor cu motoare cu ardere internă.

Palmer a propus, de asemenea, necesitatea dezvoltării unor modele mai accesibile, cu baterii mai mici și autonomie redusă, precum și a unor rețele de încărcare mai extinse, pentru a diminua anxietatea legată de autonomia vehiculelor electrice. Acesta consideră că Occidentul ar trebui să învețe din abordarea Chinei în dezvoltarea unei strategii industriale eficiente.

Strategia de succes a Chinei în industria vehiculelor electrice

China a devenit lider mondial în producția de baterii, un sector esențial pentru industria vehiculelor electrice. Expertul în domeniu, Palmer, a subliniat că, pentru ca producătorii occidentali să recupereze terenul pierdut, ar trebui să adopte strategii similare cu cele ale Chinei. „Dacă Occidentul dorește să-i ajungă din urmă, aș susține copierea chinezilor”, a declarat el.

Palmer a evidențiat că, în prezent, tot lanțul de aprovizionare este dominat de China, adăugând că, chiar și atunci când companiile occidentale își construiesc propriile celule de baterie, acestea depind de mineralele provenite din China. Această situație evidențiază vulnerabilitățile și provocările cu care se confruntă producătorii din Occident în încercarea de a concura în acest domeniu.

Greșelile producătorilor occidentali

Concluzia lui Palmer este că, fără o reformă semnificativă în abordările lor, companiile occidentale riscă să rămână în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice.

Etichete:autoelectricehibridmasinipiata
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent fost lider psd proces pentru indemnizatie la constanta iata ce se intampla cu dosarul 676cdea354b3f Fost lider PSD, proces pentru indemnizație la Constanța. Detalii despre stadiul dosarului
Articolul următor pret fabulos pentru un apartament de patru camere din cartierul coiciu scos la licitatie intr un dosar de executare silita 676ce5c8d7e57 Preț fabulos pentru un apartament cu patru camere din cartierul Coiciu scos la licitație într-un dosar de executare silită.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri

Planul Urbanistic General al Constanței, întârziat de mai bine de trei ani

11 septembrie 2025 126
poti face chiar orice pe proprietatea ta poti da muzica la maximum si poti creste animale care deranjeaza vecinii doar pentru ca esti proprietar 68c1eef6928ef

Poți face orice pe proprietatea ta? Poți da muzica la maximum și poți crește animale care deranjează vecinii, doar pentru că ești proprietar?

10 septembrie 2025 287
se judeca apelul in cazul individului care aproape a omorat un barbat cu un topor 68c1eb6f3373f

Se judecă apelul în cazul bărbatului care a încercat să omoare un alt bărbat cu un topor

10 septembrie 2025 164
nicusor dan pnrr este un insucces partial sunt foarte optimist ca vor fi utilizate peste 95 din granturi 68c1e311ba151

Nicuşor Dan: PNRR reprezintă un insucces parţial. Sunt foarte optimist că vor fi utilizate peste 95% din fonduri.

10 septembrie 2025 312
ce raspunde grindeanu intrebat daca bolojan apuca primavara in functia de premier 68c1dc0986eff

Răspunsul lui Grindeanu la întrebarea dacă Bolojan va ocupa funcția de premier în primăvară

10 septembrie 2025 333
nicusor dan nu sunt deloc multumit de procurorul general si seful dna 68c1d89084d3a

Nicușor Dan: Nemulțumirea față de procurorul general și șeful DNA

10 septembrie 2025 279

Te-ar putea interesa și...

letonia a livrat ucrainei 612 masini confiscate de la soferi bauti 676ad4e9e97a3
Extern

Letonia a furnizat Ucrainei 612 vehicule confiscate de la conducători auto sub influența alcoolului.

24 decembrie 2024 246
analiza trasul de timp nerabdarea lui trump si niste divizii de parasutisti rusi cum vrea putin sa transforme ucraina intr un belarus 2 0 67e8ca452d8f8
Extern

Analiză: Strategia lui Putin pentru a transforma Ucraina într-un Belarus 2.0, în contextul nerăbdării lui Trump și a diviziilor de parașutiști ruși.

30 martie 2025 302
video ce sanse sunt ca rebelii sirieni sa cucereasca damascul centrul de putere al lui bashar al assad calculele rusiei pot schimba jocul 6752c95fa8622
Extern

Ce șanse sunt ca rebelii sirieni să cucerească Damascul, centrul de putere al lui Bashar al-Assad. Calculele Rusiei pot schimba jocul.

6 decembrie 2024 203
incep testele la om cu un vaccin nazal impotriva covid 19 care sunt avantajele unei astfel de imunizari 67a5b48a35ebd
Extern

Încep testele la om cu un vaccin nazal împotriva Covid-19. Avantajele unei astfel de imunizări.

7 februarie 2025 248
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?