Matei Lucescu lansează berea ‘1923’ sub brandul Grivița
Clubul de fotbal Rapid București, împreună cu Matei Lucescu, nepotul selecționerului Mircea Lucescu, a lansat berea ‘1923’, dedicată suporterilor giuleșteni. Numele acestei beri evocă istoria echipei bucureștene, care a fost fondată în acel an.
Matei Lucescu a explicat că prin acest produs își dorește să aducă în atenția oamenilor tradiția clubului Rapid. De asemenea, el a promis că va produce o bere specială în cazul în care echipa va câștiga un trofeu în sezonul viitor. „Am vrut să facem ceva mai interesant pentru ca oamenii să se gândească la istoria Rapidului și la tradiție”, a declarat Lucescu, conform Agerpres.
Investiții și dezvoltare
În 2023, Matei Lucescu a anunțat o investiție de 6 milioane de euro într-o fabrică de bere situată în zona Popești-Leordeni din București. Această fabrică, considerată cea mai modernă unitate de producție de bere craft din Europa de Est, a fost construită pentru a susține cererea din retail, având o capacitate de producție ce poate varia de la 2.000 la 27.000 de hectolitri pe an.
Produsele brandului Grivița sunt deja disponibile în rețelele de retail precum Cora, Carrefour, Auchan și Mega Image, retailul reprezentând 30-35% din vânzările companiei.
Reînvirea brandului Grivița
Matei Lucescu a început demersurile pentru reînvirea brandului de bere Grivița, care a fost activ în perioada comunistă și în anii ’90. El a solicitat înregistrarea mărcii la OSIM și a înființat o firmă dedicată fabricării berii, care include și baruri pentru servirea băuturilor.
Nepotul lui Mircea Lucescu lansează o bere surpriză
Nepotul celebrului antrenor de fotbal Mircea Lucescu a decis să reînvie brandul de bere Grivița, aducând astfel în atenția publicului o băutură cu o istorie îndelungată. Grivița a fost o marcă cunoscută în perioada comunistă și în anii ’90, având la bază o fabrică de bere care își are originile în anul 1869.
Fabrica de bere Grivița, cunoscută inițial sub numele de fabrica fondată de antreprenorul german Erhard Luther, a trecut prin numeroase schimbări de-a lungul timpului. După naționalizarea din 1948, aceasta a fost redenumită Întreprinderea de Bere București – Fabrica „Grivița” și ulterior, în anii ’70, a devenit Fabrica Gambrinus.
În 1998, fabrica a fost preluată de un grup de investitori britanici și americani, care au implementat un program de modernizare. Cu toate acestea, producția de bere a încetat în 2005, iar fabrica a fost vândută ulterior companiei Kiseleff Development, care a planificat un proiect de dezvoltare imobiliară.
Recent, brandul Grivița a fost readus în atenția consumatorilor odată cu lansarea de către nepotul lui Lucescu, care promite să aducă un omagiu acestei tradiții. Publicul așteaptă cu interes detalii despre noua bere și despre cum va fi păstrată moștenirea acestei mărci istorice.