Nissan lansează noul Leaf: „mașina electrică pentru toți”
A treia generație a modelului electric Nissan Leaf a fost lansată oficial, marcând un moment important în evoluția acestui vehicul emblematic. Noul Leaf, care se transformă într-un SUV, este proiectat să atragă un număr cât mai mare de utilizatori, având ca slogan „Electric fără efort: Nissan LEAF este mașina EV pentru toți”.
Modelul vine cu dimensiuni mai mari și un design modern, inspirat din stilul crossover, ceea ce îl face să se integreze perfect în tendințele actuale ale industriei auto. Această revigorare a modelului Leaf este crucială pentru Nissan, companie care se confruntă cu scăderi semnificative ale vânzărilor în ultimii ani.
Noul Leaf se prezintă ca o alternativă viabilă pentru cei care doresc să facă tranziția de la motoarele cu combustie, fiind echipat cu tehnologii avansate de asistență, o autonomie îmbunătățită și o viteză de încărcare optimizată. Noul CEO al Nissan, Ivan Espinosa, subliniază contribuția modelului anterior la popularizarea vehiculelor electrice și își propune să continue această tradiție cu noua generație.
Designul exterior al noului Leaf combină elemente clasice cu o estetică ultra-modernă, incluzând blocuri optice în formă de V și un coeficient aerodinamic redus. Interiorul este dotat cu ecrane mari, care oferă o experiență de utilizare intuitivă și confortabilă.
În ceea ce privește motorizarea, Nissan a introdus un motor 3-în-1, mai compact și mai eficient, și oferă două versiuni de baterie cu tehnologie Litiu-Ion, adaptate nevoilor diferitelor tipuri de utilizatori.
Noul Leaf se prezintă astfel ca o opțiune accesibilă și atractivă pentru toți cei care doresc să îmbrățișeze mobilitatea electrică.
Nissan lansează noul Leaf sub sloganul „mașina electrică pentru toți”
Nissan a prezentat oficial noul model Leaf, având ca obiectiv să îl poziționeze ca o „mașină electrică pentru toți”. Acesta va fi disponibil în două configurații de baterie, inclusiv o variantă de 75 kWh care promite o autonomie de peste 600 km pentru piețele din Japonia și Europa, în timp ce versiunea destinată pieței din SUA va putea parcurge până la 485 km cu o singură încărcare.
Dimensiunile noii generații Leaf sunt de 4,35 metri lungime (4,40 metri în SUA), 1,81 metri lățime, 1,55 metri înălțime, având un ampatament de 2,69 metri și un portbagaj generos de 420 litri.
Nissan a anunțat că va oferi informații suplimentare, inclusiv detalii despre prețuri, odată cu lansarea comenzilor. Primii clienți vor fi cei din SUA, unde mașina va fi introdusă pe piață în curând. În Europa și pe alte piețe, lansarea va întârzie, fiind posibil ca noul Leaf să ajungă pe șosele abia anul viitor.
Asamblarea noului Nissan Leaf va avea loc atât la uzina Tochigi din Japonia, cât și la uzina din Marea Britanie, din Sunderland, unde s-au făcut investiții semnificative pentru electrificare, inclusiv cu ajutorul finanțărilor guvernamentale.