Nissan dezvăluie detalii despre noua generație Leaf
Nissan se pregătește să lanseze noul Leaf, a treia generație a automobilului electric care beneficiază de platforma CMF-EV, dezvoltată în colaborare cu Renault. Până la debutul oficial, compania a oferit primele detalii tehnice ale acestui model inovator.
Noul Nissan Leaf promite să fie un competitor puternic în segmentul automobilelor electrice, având un design complet nou și o platformă actualizată. Aceasta include un motor electric modernizat și funcții îmbunătățite de recuperare a căldurii, alături de un habitaclu mai silențios și sisteme de direcție și suspensie rafinate.
Richard Candler, vicepreședinte pentru strategie globală de produs, a subliniat importanța unei experiențe de condus „promptă, lină și de încredere”, optimizând toate componentele mașinii pentru o eficiență sporită. Noul motor, o construcție compactă de tip „trei în unul”, integrează electromotorul, invertorul și reductorul într-un singur sistem care este cu 10% mai mic decât cel al predecesorului, dar oferă o putere crescută de 214 CP (160 kW) și un cuplu de 355 Nm.
Inginerii au reușit, de asemenea, să reducă zgomotul din habitaclu cu doi decibeli, iar arhitectura sistemului de ventilație și aer condiționat a fost optimizată pentru a oferi mai mult spațiu în zona bordului. Suspensia de tip multi-link contribuie la o rigiditate laterală cu 66% mai mare, îmbunătățind comportamentul pe drumuri și confortul în timpul condusului.
Îmbunătățirile nu se opresc aici; raza de bracaj a fost redusă cu 10 centimetri, ajungând la 5,3 metri, ceea ce permite o manevrabilitate mai bună în spații înguste. De asemenea, managementul termic a fost optimizat, cu scopul de a minimiza risipa de energie. Bateria este răcită cu lichid, iar sistemul recuperează energia termică generată de încărcătorul de bord pentru a încălzi bateria, conform declarațiilor inginerului șef Hiroki Isobe.
Nissan dezvăluie detalii despre noua generație Leaf
Nissan a lansat modelul Leaf în 2010, marcând începuturile vehiculelor electrice, într-o perioadă în care opțiunile disponibile erau extrem de limitate. Împreună cu generația a doua, compania a reușit să vândă 700.000 de exemplare, o realizare semnificativă pentru un automobil electric.
Noul Leaf aduce schimbări importante în design, cu linii modernizate care reflectă evoluția stilistică a mărcii japoneze. De asemenea, s-a pus un accent deosebit pe aerodinamică, având un coeficient de aerodinamicitate (Cd) între 0,25 și 0,26, în funcție de configurația aleasă, ceea ce contribuie la un consum redus de energie.
Deși noul Leaf va fi prezentat oficial la finalul acestei luni, comenzile pentru acest model vor fi deschise abia în toamnă.