în județul Cluj
Toate serviciile de evidenţă a persoanei din judeţul Cluj au început, joi, eliberarea cărţilor electronice de identitate. Proiectul-pilot inițiat la Cluj-Napoca va fi extins la nivel național, conform informațiilor furnizate de Consiliul Judeţean Cluj.
Începând de joi, toate serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor din judeţul Cluj, inclusiv cele din Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii şi Floreşti, preiau documentele necesare pentru eliberarea noilor cărţi electronice de identitate. Locuitorii judeţului Cluj care au vârsta de peste 14 ani pot beneficia de aceste cărţi electronice gratuite, care sunt eliberate cât mai aproape de domiciliu, fără a mai fi necesară deplasarea la Cluj.
Programarea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne. Datele incluse în cărţile electronice de identitate constau în informații tipărite, precum nume, prenume, cetăţenie, data naşterii, sex, imaginea facială, CNP și semnătura olografă, dar și date electronice, inclusiv prenumele părinţilor, domiciliul, impresiunile papilare ale două degete ale titularului și certificate digitale pentru autentificare sau semnătură electronică.
Emiterea cărţii electronice de identitate aduce beneficii semnificative, cum ar fi elemente avansate de securitate, utilizarea ca document de călătorie în spaţiul Uniunii Europene și accesul facil la diverse servicii electronice. Proiectul a fost lansat la nivelul municipiului Cluj-Napoca pe 2 august 2021 și extins la nivelul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj pe 2 august 2022.