Noutăți de la Școala Gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu”
Elevii Școlii Gimnaziale nr. 7 „Remus Opreanu” din Constanța se confruntă cu condiții precare de învățare, iar părinții acestora continuă să semnaleze probleme grave. Aceștia au subliniat situații precum pereți umezi, mucegai, aer greu de respirat și temperaturi scăzute în timpul orelor.
Un părinte a declarat: „Așa arată clasa copilului meu în 2025. Pereți uzi, mucegai, aer greu de respirat, frig. Nu mai putem accepta că „merge și așa” atunci când este vorba de sănătatea copiilor noștri. Cum este posibil ca în 2025 să fie considerat normal ca elevii să stea în asemenea condiții? Nu cer lux. Cer respect, siguranță și sănătate pentru cei mici. Educația este importantă, dar și condițiile în care se face sunt necesare pentru ca educația să fie plăcută.”
Părinții au solicitat Primăriei Constanța să monitorizeze și să rezolve cât mai repede lucrările de reabilitare a școlii. Termenul de finalizare pentru aceste lucrări este stabilit pentru februarie 2026. Conform Primăriei Constanța, până în prezent nu s-a efectuat niciun proces-verbal de recepție a lucrărilor.
Condițiile din școală
Reprezentanții unității de învățământ au menționat că, la etajul al doilea, din cele opt clase, trei sunt dezafectate, iar accesul în aceste săli este restricționat. În celelalte cinci clase, cursurile se desfășoară normal, iar copiii care aveau ore în sălile afectate au fost mutați în alte spații, cum ar fi cabinetul de informatică și fostul centru de documentare și informare.
Cancelaria a fost adaptată pentru desfășurarea normală a activităților. De asemenea, s-a menționat că, deși unele uși nu sunt montate, s-au luat măsuri pentru a nu deranja elevii din încăperile alăturate. Prof. Corina Cușa, reprezentant al școlii, a afirmat că în interior condițiile sunt bune: „Tablele smart funcționează, iar activitățile se desfășoară normal.”
Potrivit reprezentantei școlii, aproximativ 95% dintre părinți sunt mulțumiți de modul în care se desfășoară cursurile, deși există unele nemulțumiri izolate. Constructorul este așteptat să înceapă montarea ușilor la etajul al doilea în perioada următoare. Conducerea școlii a trimis o solicitare către Primărie pentru a obține un spațiu alternativ până în februarie, inclusiv propunând școala Spectrum, dar nu a primit răspuns.
Conducerea școlii subliniază că prioritatea este procesul educativ, iar profesorii sunt solidari cu elevii, făcând eforturi pentru a nu afecta învățământul. „Conducerea școlii are ca prioritate procesul instructiv-educativ. Profesorii sunt solidari cu elevii și fac eforturi pentru ca aceștia să nu simtă disconfortul condițiilor,” a concluzionat Prof. Corina Cușa.