Amânare pentru tronsonul de 18 kilometri din Centura Capitalei
Autostrada de Centură a Capitalei, în zona de sud, suferă o nouă amânare. Tronsonul de 18 kilometri dintre Bragadiru și Joița, care ar fi permis ocolirea Bucureștiului pentru tranzit, nu va fi finalizat pe 15 aprilie, așa cum a fost anunțat anterior, ci abia la începutul lunii iulie, cu o întârziere de trei luni.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) își exprimă neîncrederea în promisiunile constructorului grec, care a acumulat întârzieri semnificative în realizarea lucrărilor. Aceste întârzieri au determinat deja penalizări de 5 milioane de lei, iar suma ar putea crește până la 15% din valoarea totală a contractului, dacă lucrările nu progresează conform planului.
În prezent, stadiul lucrărilor este de doar 78%, iar 22% din contract rămân de finalizat. Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a subliniat necesitatea unei mobilizări mai eficiente din partea constructorului, care a declarat că dispune de 300 de utilaje și 400 de muncitori pe șantier.
Problemele persistă și în ceea ce privește relocarea utilităților, întârzierile fiind cauzate de neplata unei taxe de racordare de către constructor. De asemenea, unele dintre podurile și pasajele necesare pentru finalizarea tronsonului nu sunt încă gata, iar acest lucru afectează semnificativ progresul lucrărilor.
În absența unei mobilizări excepționale din partea contractorului, primele segmente ale Autostrăzii de Centură care vor fi inaugurate anul acesta se vor afla în zona de nord, în timp ce sudul rămâne în continuare o promisiune amânată.
Amânare pentru Centura Capitalei: 18 kilometri în așteptare
Construcția a 18 kilometri din Centura Capitalei a fost din nou amânată, iar termenul de finalizare rămâne incert. Lucrările sunt realizate de o firmă din China, care a reușit să finalizeze o treime din proiect. Autoritățile de la Drumuri speră ca șantierul să fie închis în luna noiembrie, dar acest lucru depinde de soluționarea rapidă a problemelor legate de relocarea utilităților din zona DN3.
În plus, un constructor român lucrează la 4,5 kilometri de șosea rapidă între DN3 și Autostrada Soarelui, inclusiv la podul peste lacul Cernica, având ca obiectiv finalizarea lucrărilor cu o lună mai devreme. În prezent, din cei 100 de kilometri ai Centurii Capitalei, circulația este permisă doar pe 56 de kilometri. Autoritățile estimează că întreaga centură va fi deschisă traficului la finalul anului viitor, când vor fi finalizați și cei 17,5 kilometri dintre Joița și Corbeanca, unde lucrările nu au început încă.
Editor: Andreea Rubica