Decese cauzate de o pană a rețelei telefonice în Australia
Guvernul australian acuză o companie de telecomunicații că a „abandonat australienii” după ce trei persoane au decedat din cauza întreruperii accesului la serviciile de urgență. Conform informațiilor furnizate de Agerpres, citând AFP, problema a afectat aproximativ 600 de locuitori din trei regiuni timp de cel puțin 10 ore.
În statul Australia de Sud, două decese au fost raportate, inclusiv un bebeluș de șase săptămâni și o femeie de 68 de ani. Un alt deces a fost înregistrat în statul Australia de Vest, conform surselor locale.
Ministrul Comunicațiilor a declarat că compania telefonică nu a oferit ajutorul necesar cetățenilor „atunci când aveau cea mai mare nevoie”, subliniind că acest lucru este „inacceptabil”. Ea a adăugat că Optus și toți furnizorii de telecomunicații au obligații legale de a asigura accesul la serviciile de urgență.
O anchetă a autorităților de reglementare a comunicațiilor este în curs, iar compania ar putea fi supusă unor amenzi sau alte sancțiuni juridice. Anterior, în 2023, Optus a fost condamnată la o amendă de 12 milioane de dolari australieni (aproximativ 6,7 milioane de euro) din cauza unei pene care a întrerupt accesul mobil la internet timp de 12 ore.