Obiectivele Germaniei pentru vehiculele electrice până în 2030: o viziune nerealistă
Piața vehiculelor electrice (EV) din Germania va evolua mai lent decât anticipa Guvernul, conform unui studiu realizat de Deloitte, care a inclus 1.000 de respondenți. Previziunile arată că până în 2030, Germania, cea mai mare piață auto europeană, va avea doar 11,2 milioane de vehicule complet electrice, în contrast cu ținta oficială de 15 milioane.
În 2021, coaliția guvernamentală anterioară a stabilit obiectivul de a transforma Germania în liderul pieței de mobilitate electrică, vizând un parc auto de cel puțin 15 milioane de vehicule complet electrice până în 2030, fără a include modelele hibride. Cu toate acestea, China continuă să domine segmentul vehiculelor electrice la nivel global.
Decizia controversată a Guvernului german de a elimina subvențiile pentru achiziționarea vehiculelor electrice, din cauza constrângerilor bugetare, a impactat negativ vânzările. Harald Proff, directorul diviziei auto de la Deloitte, a subliniat importanța unor condiții-cadru stabile pentru a încuraja acceptarea mobilității electrice, menționând că companiile au nevoie de o certitudine în planificare.
Estimările referitoare la numărul de vehicule electrice se bazează pe un model care ia în considerare diverse variabile, inclusiv prețurile energiei electrice și ale petrolului, asigurările auto și subvențiile disponibile. La 1 octombrie, aproape 1,6 milioane de mașini electrice erau înmatriculate în Germania, însă opinia publică este împărțită. Studiul Deloitte relevă că 40% dintre respondenți sprijină interzicerea vânzărilor de vehicule cu motoare pe combustie de către UE din 2035, în timp ce 36% se opun.
Consultanții Deloitte își exprimă optimismul cu privire la viitorul vehiculelor electrice la nivel global, subliniind nevoia ca industria auto să investească mai mult în tehnologia bateriilor pentru a reduce costurile vehiculelor electrice și a spori acceptarea acestora în rândul consumatorilor.