Stadiul lucrărilor pentru cele patru tuneluri de pe calea ferată Brașov – Sighișoara
Patru mașini de forat (TBM) sunt utilizate pentru a execuția tunelurilor pe subsecțiunea 2 Apața – Cața a căii ferate Brașov – Sighișoara. Acestea lucrează în colinele din jurul localității Racoș, cu două mașini îndreptându-se spre Ormeniş și celelalte două spre Homorod. Proiectul face parte din reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Simeria, care este parte a Coridorului Rin-Dunăre, destinat circulației cu viteza maximă de 160 km/h.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) împreună cu consorțiul Aktor SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada. La finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra a forat 123 de metri și a instalat 87 de inele din prefabricate de beton. De asemenea, TBM 4 – Konstantina, care a început forajul în decembrie 2024, a săpat 201 metri și a instalat 104 inele din beton.
Cele două TBM-uri vor crea o pereche de tuneluri cu o lungime de 5,1 km în direcția localității Homorod, continuând astfel perechea de tuneluri sudice Ormeniş cu o lungime de 6,9 km, care a început să fie săpată în primăvara anului trecut. În ciuda provocărilor întâmpinate, cele două mașini de forat progresează semnificativ, având deja adâncimi considerabile în munte.
Peste 200 de subcontractori și furnizori români contribuie la modernizarea căii ferate, furnizând materiale de construcții esențiale, precum prefabricate din beton și soluții de hidroizolație, precum și servicii specializate, inclusiv studii geotehnice și lucrări de electrificare.