Acord de mediu pentru infrastructura rutieră și feroviară în 2024
Peste 1.500 de kilometri de şosele şi căi ferate au primit acord de mediu în 2024, iar construcția acestora este programată pentru anii următori. Conform datelor furnizate de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM), în plus, aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră şi feroviară sunt în prezent în evaluare pentru impactul asupra mediului.
Raportul anual al Serviciului Autorizări şi Evaluare Impact al ANPM arată că, în anul precedent, au fost în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră inițiate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și 7 proiecte de cale ferată gestionate de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR).
„Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi căi ferate au fost evaluați pe parcursul anului trecut, 60% dintre acestea având deja Acorduri de mediu sau Revizuiri de Acorduri de mediu. Celelalte 40% sunt în continuare în evaluare conform Legii 292/2018,” a declarat Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele ANPM.
În ceea ce priveşte proiectele de infrastructură rutieră, au fost finalizate Acordurile de mediu pentru aproape 760 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, iar proiectele feroviare finalizate depăşesc 740 de kilometri.
Lista proiectelor care au parcurs procedurile de evaluare a impactului asupra mediului include, printre altele, revizuirea acordului de mediu pentru „Autostrada de centură Bucureşti” și emiterea acordului de mediu pentru „Drum expres Bacău – Piatra Neamţ”, ambele fiind finalizate.
Acorduri de mediu pentru infrastructura rutieră și feroviară în 2024
În anul 2024, peste 1.500 km de șosele și căi ferate au primit acorduri de mediu, facilitând avansarea proiectelor de infrastructură în România. Printre acestea se numără:
Proiecte de drumuri
1. Modernizarea DN 71 Bâldana – finalizat (44,130 km).
2. Drum expres Buzău – Brăila – în procedură (112,440 km).
3. Drum expres București – Târgoviște – în procedură (62,21 km).
4. Drum expres DN 7C – Transfăgărășan – în procedură (26,8 km).
5. Drum expres Găești – Ploiești – în procedură (81,576 km).
6. Autostrada Filiași – Drobeta Turnu Severin – în procedură (82,658 km).
7. Autostrada Buzău – Focșani – finalizat (82,44 km).
8. Autostrada Focșani – Bacău – în procedură (95,902 km).
Proiecte de cale ferată
1. Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman – finalizat (147,7 km).
2. Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani – finalizat (142,39 km).
3. Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova – finalizat (203,7 km).
4. Modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca – în procedură (106,35 km).
Aceste proiecte sunt esențiale pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din România și vor contribui la dezvoltarea economică a regiunilor respective.