Planul Japoniei de eliminare a Renault din acționariatul Nissan și fuziunea cu Honda
În luna august a acestui an, Carlos Ghosn, fostul președinte al Renault și Nissan, a atras atenția asupra unei colaborări între Honda și Nissan, sugerând că aceasta ar putea fi o preluare mascată a Nissan de către Honda. Ghosn a afirmat că alianța între cele două companii nu poate funcționa decât dacă este o preluare deghizată, cu Honda preluând controlul asupra Nissan și Mitsubishi.
Informațiile neoficiale despre o posibilă fuziune între Honda și Nissan au început să circule, iar jurnaliștii de la Nikkei au raportat că se urmărește crearea unei companii puternice, capabile să rivalizeze cu Toyota și să scoată Nissan dintr-un declin semnificativ. Această situație își găsește originile în încercările autorităților japoneze de a reduce influența Renault în conducerea Nissan, ceea ce a dus la o diminuare a pachetului de acțiuni deținut de Renault.
După ce Renault a rămas cu doar 15% din drepturile de vot la Nissan, planul de fuziune cu Honda a început să capete contur, iar Ghosn a subliniat că acest lucru ar putea reprezenta o preluare mascată. Dacă fuziunea va avea loc, Renault ar putea să dețină doar o mică participație în noua entitate rezultată, ceea ce ar marca o schimbare semnificativă în structura de putere din industrie.
Carlos Ghosn a menționat că situația financiară incertă a Nissan a determinat căutarea unei soluții prin intermediul Honda, care ar putea fi văzută ca „o încercare de a găsi un salvator” pentru companie. Această dinamică complexă a relațiilor dintre aceste mari companii auto subliniază provocările actuale din sectorul auto, precum și posibilele schimbări de leadership și structură în viitor.
„`html
Planul Japoniei de eliminare a Renault din acționariatul Nissan
Planul Japoniei de a reduce influența Renault în acționariatul Nissan și de a explora o fuziune cu Honda auto câștigă teren. Carlos Ghosn, fostul CEO al Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, a avertizat cu patru luni în urmă despre posibilele schimbări în structura acționariatului.
Sub conducerea lui Ghosn, Alianța a devenit al doilea cel mai mare producător de automobile din lume, însă, după plecarea sa, Nissan s-a confruntat cu un declin semnificativ al vânzărilor. Compania japoneză a raportat o scădere cu peste 2 milioane de vehicule în producție și vânzări comparativ cu perioada în care Ghosn era la conducere.
Renault a început deja să vândă, în tranșe, o parte din acțiunile sale deținute la Nissan, reducându-și influența în compania japoneză. Această mișcare poate fi parte a unei strategii mai ample pentru a facilita fuziunea cu Honda, având în vedere evoluțiile recente din industrie.
„`
 
			 
                                 
                              
		 
		 
		 
		 
		