Prima locomotivă electrică Alstom Traxx a ajuns în România
Compania Alstom a prezentat, joi, prima locomotivă electrică Traxx destinată Autorității pentru Reforma Feroviară (ARF), care a sosit în România și va fi testată la Centrul de Testare Făurei pe parcursul lunii august. Aceasta este prima dintre cele 16 locomotive ce vor fi livrate, conform contractului semnat în 2024, care include și 20 de ani de servicii de mentenanță și reparații.
Locomotiva are o viteză maximă de până la 200 km/h și are capacitatea de a tracta până la 16 vagoane de călători. Echipată cu sistemul de semnalizare ERTMS de ultimă generație, aceasta va asigura eficiență optimă și un nivel ridicat de siguranță și securitate, facilitând în același timp interoperabilitatea.
Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova, a declarat că intrarea în programul de testare a locomotivei Traxx reprezintă „un progres semnificativ în angajamentul nostru de a furniza soluții de mobilitate sustenabile și de înaltă performanță pentru România”. El a adăugat că noile locomotive vor îmbunătăți capacitățile de transport feroviar ale țării, atât din perspectiva vitezei, cât și a fiabilității.
Livrările celor 16 locomotive Traxx vor începe în prima parte a anului 2026, iar contractul permite prelungirea acestuia cu încă 20 de ani prin semnarea unui acord suplimentar.
Prima locomotivă electrică Alstom Traxx ajunge în România
Locomotiva electrică Alstom Traxx a sosit în România și este în prezent testată la Făurei. Această locomotivă are capacitatea de a atinge o viteză maximă de 200 km/h și poate tracta până la 16 vagoane.
Cu o prezență globală extinsă, Alstom continuă să își dezvolte tehnologiile în domeniul transportului feroviar, iar introducerea acestei locomotive în România reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii feroviare a țării.