Franța relansează leasingul social pentru automobile electrice
Guvernul Franței a anunțat reluarea programului de leasing social pentru achiziția de vehicule electrice, destinat persoanelor cu venituri reduse. Această inițiativă va subvenționa ratele de leasing pentru cei care se încadrează în anumite criterii financiare.
Noul program, care va începe în septembrie, prevede un plafon al ratei de leasing de 200 de euro pe lună. Companiile de leasing vor trebui să ofere cel puțin o opțiune de leasing sub 140 de euro lunar pentru a fi acceptate. Contractele vor avea o durată maximă de trei ani și vor fi finanțate prin intermediul companiilor de energie, conform noii legislații adoptate.
Finanțarea va proveni din certificatele verzi, care obligă furnizorii de energie să sprijine acțiuni pentru economisirea energiei. Aceasta include ajutoare financiare pentru achiziția sau leasingul de vehicule ecologice.
Valoarea estimată a programului de leasing social este de 369 milioane de euro pentru următorii cinci ani, cu un număr maxim de 50.000 de contracte, fiecare având o alocare de maxim 7.000 de euro pe vehicul. Mașinile eligibile vor fi selectate pe baza criteriilor de mediu existente, iar vehiculele produse în China, inclusiv Dacia Spring, nu vor fi acceptate în cadrul acestui program, din cauza standardelor de poluare.
Astfel, deși Dacia Spring este cel mai accesibil automobil electric de pe piață, acesta nu va beneficia de subvenții prin leasingul social din Franța.
Problemele Dacia Spring în contextul leasingului social din Franța
Franța a relansat programul de leasing social pentru vehicule, oferind posibilitatea de a închiria mașini cu un cost maxim de 200 de euro pe lună. Acest program este finanțat de companiile de energie, însă există restricții importante pentru anumite modele de vehicule.
Printre mașinile care nu sunt eligibile pentru acest program se numără Dacia Spring, produsă în China, precum și altele din aceeași categorie, cum ar fi Leapmotor T03 și BYD Dolphin Surf. Această decizie afectează opțiunile de achiziție pentru consumatori, limitând accesul la modele populare în cadrul inițiativelor de mobilitate sustenabilă din Franța.