Victorie în instanță pentru o șoferiță din București
O șoferiță din București a obținut o victorie importantă în instanță după ce a contestat o amendă primită de la Poliția Locală Constanța în parcarea de lângă Plaja Modern. Aceasta a fost sancționată pe motiv că nu ar fi achitat tariful de parcare, însă judecătorii au considerat că amenda a fost aplicată nelegal.
Instanța a stabilit că șoferița a beneficiat de cele 30 de minute gratuite prevăzute de Regulamentul parcărilor publice din Constanța. Judecătorii au explicat că ora la care a fost amendată se încadra în cele două ore și jumătate de parcare pentru care aceasta a plătit prin SMS, inclusiv cele 30 de minute gratuite.
Decizia instanței a fost clară: „petenta a făcut dovada contrară celor reţinute de agentul constatator, din moment ce aceasta a înregistrat o plată valabilă, pentru 2 ore de parcare, la ora 09:28”. În plus, amenda a fost aplicată la ora 11:53, iar șoferița a avut dreptul să beneficieze de cele 30 de minute gratuite până la ora 11:58.
Judecătorii au subliniat că nu se putea considera că petenta a încălcat regulile de parcare, având în vedere că mesajul de confirmare a plății a fost interpretat greșit, ceea ce i-a adus un beneficiu de 30 de minute pe care nu a putut să-l utilizeze efectiv.
Hotărârea instanței poate fi atacată în apel în termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei motivate.
Minuta hotărârii
Instanța a admis plângerea contravențională formulată de șoferița din București, anulând procesul-verbal de contravenție și exonerează petenta de sancțiunile aplicate. De asemenea, Primăria Municipiului Constanța a fost obligată să plătească 520 lei cu titlu de cheltuieli de judecată.
Victorie în instanță pentru o șoferiță din București
O șoferiță din București a obținut o decizie favorabilă din partea Judecătoriei Sectorului 3, după ce a contestat o amendă primită în parcarea de pe Plaja Modern din Constanța. Judecătorii au stabilit că aceasta a efectuat o plată validă pentru două ore de parcare, în conformitate cu reglementările locale care prevăd primele 30 de minute gratuite.
În motivarea deciziei, instanța a subliniat că petenta a demonstrat că, la ora 09:28, a plătit pentru parcarea sa, iar conform HCL nr. 123/2021, nu avea obligația de plată până la ora 11:58. Judecătorii au adăugat că nu este responsabilitatea șoferiței că mesajul primit a calculat ora de încetare a plății greșit, limitându-i astfel accesul la gratuitatea de 30 de minute.
De asemenea, instanța a menționat că atunci când șoferița a încercat să efectueze o nouă plată, a primit un mesaj prin care era informată că serviciul era indisponibil, ceea ce a împiedicat-o să beneficieze de gratuitatea oferită. Drept urmare, judecătorii au decis că actul sancționator nu era temeinic întocmit și au anulat procesul-verbal de contravenție, exonerați-o de sancțiuni.
Instanța a dispus și ca Poliția Locală Constanța să îi restituie șoferiței cheltuielile de judecată, stabilind o sumă de 520 de lei pentru taxele legate de proces.
Această decizie poate avea implicații semnificative pentru modul în care sunt aplicate reglementările de parcare în Constanța, subliniind importanța respectării drepturilor șoferilor.