Perspectiva lui Bogdan Speteanu asupra leasingului operațional
Piața de leasing operațional se concentrează în mare parte pe vehicule noi sau aproape noi, afirmă Bogdan Speteanu, co-fondator Moov Leasing, în cadrul emisiunii Educație cu Profit de la Profit.ro TV. El compară evoluția pieței cu “dinții unui fierăstrău”, evidențiind volatilitatea acesteia, dar subliniind că, în ciuda fluctuațiilor, 2024 ar putea fi un an favorabil, pe fondul unei creșteri de aproximativ 12% în 2023, atingând un total de 90.000 de unități.
Speteanu menționează că leasingul operațional rămâne o soluție mai puțin cunoscută în România, fiind predominant utilizat de companii mari cu flote extinse. Totuși, există un interes crescând și în rândul IMM-urilor și chiar al microîntreprinderilor și persoanelor fizice. Leasingul operațional oferă flexibilitate, permițând utilizatorilor să închirieze o mașină pe termen mediu și lung, fără stresul vânzării acesteia la finalul perioadei de utilizare.
„Este similar cu deținerea unei mașini personale, dar fără responsabilitatea de a o vinde ulterior. După o anumită perioadă, poți returna vehiculul și opta pentru un altul nou, ceea ce elimină durerea de cap asociată cu vânzarea”, explică Speteanu, adăugând că utilizatorii au și opțiunea de a achiziționa mașina în cazul în care doresc.
În concluzie, leasingul operațional se prezintă ca o alternativă atractivă pentru cei care caută flexibilitate și eficiență financiară, adaptându-se la nevoile actuale ale utilizatorilor, mai ales în contextul schimbărilor de mentalitate în rândul generațiilor mai tinere.
Schimbarea mentalității privind deținerea mașinilor
Într-un interviu recent, Bogdan Speteanu, co-fondator al Moov Leasing, a discutat despre mentalitatea actuală a consumatorilor în ceea ce privește proprietatea asupra mașinilor. El a subliniat că, deși în continuare predomină dorința de a fi proprietar, în special în rândul generațiilor mai în vârstă, tinerii din generația Z și Millenials manifestă o deschidere mai mare către alternativele de mobilitate, cum ar fi leasingul operațional.
Speteanu a explicat că, în opinia sa, nu are sens să investești sume mari de bani în active care nu generează venituri, cum ar fi mașinile. Acesta a subliniat că banii ar putea fi utilizați mai eficient în alte aspecte ale afacerii, cum ar fi stocurile sau capitalul circulant, pentru a sprijini sănătatea financiară a firmei.
Impactul tehnologiei și schimbările sociale
Co-fondatorul Moov Leasing a menționat că avansul tehnologic face ca mașinile să devină mai mult un calculator decât un simplu vehicul mecanic. Aceasta obligă utilizatorii să își schimbe mașinile la intervale mai scurte. De asemenea, schimbările demografice și sociale contribuie la o nouă abordare în ceea ce privește proprietatea. Tinerii valorează mai mult experiențele decât deținerea efectivă a bunurilor, ceea ce îi face mai receptivi la soluții alternative de mobilitate.
Speteanu a adăugat că legislația actuală, care încurajează achiziționarea de mașini mai puțin poluante, face ca deținerea unei mașini vechi să fie din ce în ce mai costisitoare. Acești factori sugerează o tranziție treptată către modele de mobilitate mai sustenabile și flexibile.
Perspectivele pentru Moov Leasing
În concluzie, Bogdan Speteanu a subliniat optimismul pentru anul următor, anticipând o creștere semnificativă pentru Moov Leasing, având în vedere că compania este încă tânără pe piață și are potențialul de a se adapta rapid la schimbările cererii de pe piață.
Perspectiva lui Bogdan Speteanu asupra mentalității de proprietate
Bogdan Speteanu, co-fondator al Moov Leasing, subliniază că în prezent încă predomină mentalitatea de a fi proprietar, în special în rândul generațiilor mai în vârstă. Aceasta tendință de acaparare este tot mai puțin întâlnită în cazul tinerelor generații.
Potrivit lui Speteanu, mașinile moderne sunt percepute mai mult ca dispozitive tehnologice complexe, comparativ cu anii anteriori, când acestea erau considerate mai mult mecanice. Această schimbare de percepție reflectă o evoluție în prioritățile și obiceiurile consumatorilor.