Bugetarea ca o Semiloterie
Alexandru Stânean, CEO-ul TeraPlast, a declarat că elaborarea bugetului unei companii, în condițiile în care autoritățile iau decizii neprevăzute, seamănă cu o „semiloterie”. Această afirmație reflectă provocările cu care se confruntă companiile atunci când trebuie să se adapteze rapid la modificările din mediul economic.
Strategia TeraPlast pentru Extinderea Regională
TeraPlast a adoptat o strategie de extindere regională pentru a contracara incertitudinile bugetare, investind în ultimii ani peste 100 de milioane de euro în extinderea capacităților de producție și achiziția de companii. Stânean a subliniat că diversificarea activităților în diferite piețe, cum ar fi Republica Moldova, Ungaria, Austria, Franța și Germania, permite o regularizare a rezultatelor financiare.
Rezultate Pozitive și Lumința de la Capătul Tunelului
Rezultatele acestor investiții încep să se reflecte în performanța financiară a TeraPlast. Vânzările internaționale au crescut, ajungând la aproape 40% din cifra de afaceri a grupului. „TeraPlast acum 5 ani era la sub jumătate din cât va fi anul acesta. Începe să se vadă lumința de la capătul tunelului”, a afirmat Stânean, evidențiind îmbunătățirea profitabilității și creșterea generală a afacerii.
Provocările Pieței de Capital
Stânean a menționat că în industrie, strategiile companiilor nu pot fi schimbate brusc din cauza fluctuațiilor pe piața de capital, care necesită investiții pe termen lung. Astfel, adaptabilitatea și planificarea pe termen lung devin cruciale pentru succesul în acest mediu economic dinamic.
Perspectivele TeraPlast și provocările bugetării
Alexandru Stânean, CEO-ul TeraPlast, a subliniat recent că procesul de bugetare a ajuns să fie perceput ca o „semiloterie”. Această observație reflectă dificultățile cu care se confruntă companiile în contextul economic actual.
TeraPlast a raportat pentru primele trei luni ale anului un câștig pretaxare EBITDA de 21 milioane lei, în creștere de la 12 milioane lei în aceeași perioadă a anului precedent. De asemenea, veniturile consolidate din contractele cu clienții au atins suma de 249,22 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 40,93% față de 176,84 milioane lei în exercițiul financiar anterior.
Compania, listată la Bursa de Valori București, a efectuat o majorare de capital cu aport în numerar de 100 milioane lei în luna septembrie a anului trecut și se pregătește pentru o nouă majorare, estimată la 60 milioane lei. Stânean a menționat că pentru TeraPlast începe să se vadă „luminița de la capătul tunelului”, indicând o evoluție pozitivă în viitorul apropiat.