Noul pas în realizarea tunelului Meseș pe Autostrada Transilvania
Consilierii locali din Zalău au aprobat recent un protocol de colaborare cu asocierea Makyol – Ozaltin pentru efectuarea de prospecțiuni geologice necesare construirii Tunelului Meseș, parte a secțiunii Zalău-Nușfalău pe traseul Autostrăzii Transilvania.
Asocierea Makyol – Ozaltin este responsabilă pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, inclusiv a tunelului rutier din zona Meseș.
În pădurea proprietate publică a Municipiului Zalău, vor fi realizate 11 foraje de mici dimensiuni, patru dintre acestea fiind localizate la ieșirea din tunel. Documentația pentru scoaterea definitivă din fondul forestier a fost deja depusă, fără necesitatea compensării. Celelalte foraje se vor desfășura pe traseul tunelului, până la intersecția cu drumul DJ 108R, care duce spre localitatea Treznea.
Executarea sondărilor va avea loc în apropierea drumului forestier Meseș II, străbătând mai multe parcele. Transportul utilajelor necesare se va realiza pe drumul forestier Meseș II, fără a afecta fondul forestier prin defrișări. Echipamentele vor fi depozitate în parcările existente, asigurând astfel accesul neobstrucționat la zonele forestiere.
Este important de menționat că cel mai mare contract de infrastructură rutieră din istoria României, în valoare de 6,62 miliarde de lei pentru 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, a fost semnat pe 10 aprilie, la Zalău, între reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și asociația Makyol – Ozaltin, incluzând Tunelul Meseș.