Lucrările la noul terminal al Aeroportului Otopeni demarează greu
Proiectul noului terminal al Aeroportului Otopeni, destinat să răspundă cererii în creștere a traficului aerian, se află într-o fază incipientă și se dezvoltă lent. Deși nouă consorții au depus oferte pentru proiectare, contractul, evaluat la 40 de milioane de euro, nu a fost încă semnat. Termenul pentru depunerea ofertelor de construcție a fost 16 iunie, iar analiza acestora va fi finalizată până pe 5 decembrie.
Noul terminal va avea o capacitate de gestionare a 6.500 de pasageri pe oră și va include cel puțin 20 de punți de îmbarcare, 48 de standuri de parcare pentru aeronave, precum și facilități moderne de iluminat, control al bagajelor și securitate. De asemenea, se va construi o rețea complexă de drumuri și pasaje subterane pentru a conecta terminalul nou cu cel vechi.
Durata totală de implementare a contractului este estimată la 10 ani și șase luni, iar finalizarea integrală a terminalului ar putea avea loc în 2040, când aeroportul va putea acomoda 30 de milioane de pasageri anual. Acest lucru ar reprezenta o dublare a traficului actual, care a fost de 15,9 milioane de pasageri anul trecut.
Investiția inițială estimată la aproape 800 de milioane de euro este acum prevăzută să crească semnificativ, posibil până la 1,4 miliarde de euro, din cauza creșterilor de prețuri la materialele de construcții și a costurilor cu forța de muncă. Istoricul altor mari proiecte, cum ar fi Aeroportul din Berlin, care a avut întârzieri semnificative și costuri crescute, ridică semne de întrebare asupra termenelor și bugetului acestui proiect.