Proiectul tehnic al Lotului 1 al Autostrăzii Bucureştiului – A0 Nord avizat de CNAIR
Proiectul tehnic necesar pentru construcția Lotului 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, cuprins între km 2+500 și km 20+000, a fost avizat de Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Anunțul a fost făcut de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.
Acest lot reprezintă ultima porțiune a autostrăzii și completează Coridorul de Transport Pan-european nr. IV, care leagă Constanța de Nădlac. Autorizația de construire pentru acest lot a fost emisă, iar în curând va fi emis Ordinul de Începere a Lucrărilor. Durata contractuală pentru executarea lucrărilor este de 22 de luni.
Stadiul actual al lucrărilor include finalizarea organizării de șantier în zona DN1A, amenajarea zonei de lângă DN7, finalizarea procedurii de descărcare arheologică pentru 11 din cele 12 situri identificate, deminarea suprafeței șantierului și defrișarea arborilor pe coridorul amplasamentului.
Printre lucrările principale prevăzute în contract se numără:
- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m;
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m;
- Noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A;
- Poduri pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999) și peste râul Bâldana (km 4+024).
Traseul Lotului 1 Nord se întinde pe o lungime de 17,5 km între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, și include lucrări situate pe teritoriul județului Ilfov, în localitățile Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca, precum și pe teritoriul județului Giurgiu, în localitățile Joița și Săbăreni.